July 10, 2012

E-Day Review : DOOR-GIFTS





sedikit review majlis tunang penulis hari tu
untuk catitan persendirian
^________^



Vol. 1 ni saya mulakan dengan review tentang DOOR-GIFTS untuk para tetamu yang hadir



macam biasa
saya sukakan sesuatu yang simple dan tidak remeh
lepas tu orang boleh makan dan kenyang
less budget
dan tak perlukan masa yang terlalu banyak nak sediakannya



tunang je pon, tak payah door-gifts bagai ni pon takpe kan?


yes.
tak perlu pon tak apa
tidaklah sepenting majlis kahwin lately
banyak jugak budget kita akan habiskan untuk door-gifts semata
tak menurut
itu trend yang dituntun
nak tak nak kena laa mengikut



saya sediakan door-gifts untuk majlis tunang saya
semua sebab SENTIMENTAL VALUE untuk diri sendiri
maksud kat sini
doorgift tu saya buat semuanya sendiri
sebagai tanda saya menghargai sangat-sangat kehadiran keluarga, sanak saudara, sahabat handal dan jiran tetangga yang sudi memeriahkan bahagia yang diraikan
apa nak buat
manusia cerewet berjiwa sentimental macam saya ni
memang semuanya mahu sempurna




budget saya untuk door-gift??


Apple merah Switzerland
RM65
untuk 150 biji


Riben
RM5
untuk 2 roll


Thank you tagged
RM16
untuk 120 keping


TOTAL:
RM86


^__________^



saya tak rasa membazir sebab semua apple habis 
kawan-kawan semua dapat
dan saya pasti semua makan apple kan??



kalau tak makan pon
letak dalam peti sejuk
nanti ada jugak yang akan makan
betul tak??


tujuan saya
memang untuk door-gifts itu dinikmati kelazatannya
lazat ke??



hahahaha penat tau merasa semua apple di pasar Chow Kit tu pepagi buta
hahahaha
saya pasti ia lazat
^_______^
nak bagi orang makan
bagi la yang kualiti
ye dop
;p



First time pergi pasar Chow Kit tu dengan Eira kawan baek saya
ya Allah memang sesak
tapi puas hati sebab buah-buahannya FRESH dan MURAH




For those yang nak buat majlis tu
pergilah sana
buah semua murah-murah 
semua kualiti yang di hyper market tu
^______^
sudahlah harga boleh runding
sebab masing-masing bersaing nak dapatkan customer




kualiti buah semua sangat bagus
sebab dalam 1 kotak besar buah apple saya tu
saya tak jumpa 1 biji pon yang busuk
or takde tangkal
semua saya boleh guna



Idea ni saya dapat bila tengok majlis kakak kepada kawan baek saya madu
abah gantikan bunga telur dengan buah lai dan air mineral
budget lagi murah pada bunga telur


masa tu abah cakap
'tak semua orang makan telur, kalau makan pon bunga telur tu akan dibuang jugak. Tapi kebanyakan orang memang makan buah dan minum air kosong. So benda tu tak membazir'



dan saya rasa abah madu betul!
^_______^



jadi kepada sesiapa yang berminat dengan idea ni
boleh laaaa aplikasikan di dalam majlis anda
saya pasti
door-gifts uols lagi comel dan cantik dari yang ini




saya hanya membuat catitan dan berkongsi pengalaman



Special Thank You:

Dolce Eira Ezira
amboi nama facebook beliau
special thankyou untuk kawan baek saya yang banyak bantu saya tentang urusan dorfgift ni
tak lupa jugak buat housemate sayang saya
Suhaida Iltizam
yang tak pernah penat tolong saya
sayang korang!









1 comment:

Unknown said...

gambo mana?mana?mana?mana?