April 27, 2010

Kesetiaan Pada Shampoo



yeah
mari kita bercerita pasal shampoo jom
^______^



semua orang tak kisah la lelaki atau perempuan pasti sangat sayang akan rambut anda bukan??
tak kesah la yang bertudung ke yang free hair ke yang rambut pajang mahupun pendek kecuali botak?
pasti sangat mementingkan kelembutan, kecantikan, keselesaan dan kesempurnaan rambut milik anda bukan??
dan shampoo merupakan basic care untuk rambut anda kan?kan?



jangan risau
saya bukan ahli MLM yang mahu mempromosikan produk kecantikan rambut n bla bla dengan memujuk anda menjadi ahli
'boleh dapat murah sket harga ahli"
kahkahkahkah



saya mahu berkongsi cerita sahaja
cerita tentang kesetiaan saya terhadap shampoo
^__________^



saya sudah tidak setia la pada shampoo kesayangan saya
betul
memang sudah tidak setia lagi
sebab shampoo kesayangan saya sudah tidak digemari cik rambut
tapi untuk melepaskannya dan move kepada shampoo lain mmg menyedihkan!
T_______________T



Sebenarnya cik rambut dah curang dengan shampoo awal tahun lalu
tapi cik hati tetap berkeras nak cuba shampoo yang sama tapi jenis yang lain
taknak jugak move
sampaikan tahap kulit kepala rasa nak tercabut sebab gatal semacam jak
dan kulit kepala sudah pandai ditumbuhi dandruff
eeeeeeuuuwww yucks!!
okey
baru kesedaran itu datang untuk move kepada brand shampoo yang lain
demn!
degil kau Eima





baeklah
saya adalah peminat LOREAL ELSEVE Shampoo
sangat addicted!
4 tahun sudah saya menggunakan perkhidmatan shampoo jenama Loreal ini
dan hampir semua jenis Loreal Elseve ni punye shampoo saya dah cuba sepanjang 4 tahun ni



+

okey
ini antara daily shampoo saya
bertukar-tukar mengikut keadaan kulit
ini memang kegemaranlah
dan pastikan ia diaplikasi bersama conditionernya
oh sungguh nyaman setelah mandi!



2 tahun jugak saya setia dengan 4 jenis shampoo di atas
alhamdulillah cik rambut sangat-sangat selesa



tapi masuk je tahun ketiga
cik rambut meronta mintak ditukar shampoo lagi
hahahahaha jangan risau
cik hati memang sanggup ketepikan benda lain asalkan kemahuan cik rambut dipenuhi
serius I cakap
kenikmatan bershampoo dengan shampoo kegemaran adalah kenikmatan yang tak boleh nak digambarkan
sungguh selesa
ia merupaka salah satu cara macam mana saya merelaxkan diri
merehatkan keletihan otak
dan ia sangat menenangkan


okey
jujur dari saya
saya benci elseve damage care ni
sebab beliau banyak merosakkan kondisi rambut saya
damage repair la sangat
rosakkan rambut aku ade la
rambut saya bertukar menjadi sangat kering
oh ho
takmau hengat!
tak habis pon saya guna
buang je dengan prasaan kejam!!!



saya sangat suka elseve smooth-intense ni
bau sangat harum
tapi bau conditioner beliau kurang berkenan cik hidung
dan ketika bersyampoo
kelembutan tu tak dapat dirasai
rambut akan jadi kesat
sometime rasa macam oh ho rambut aku sangat-sangat kasar ke??
tapi hasil selepas rambut anda kering
memang memuaskan hati


tapi dan tapi
selepas anda perlu menshampoo rambut secara harian la kalau memilih shampoo ni
sebab masuk je 2 hari rambut tidak di shampoo
mulalah kepala gatal macam kera dah pulun bergaru
dan jika jenis rambut anda adalah seperti rambut saya
shampoo ni membawa saya kepada salam pengenalan dengan cik dandruff
euw!
Tak habis pon saya guna
saya buang jugak!


elseve re-nutrition
ini adalah shampoo loreal terakhir yang saya guna sebelum saya move kepada another brand
T____________T



berat sungguh hati nak tinggalkan beliau
sebab beliau sangat wangi
oh ho
conditioner beliau pon sangat wangi
wangi yang lembut dan segar
ada royal jelly lagi



tiap kali bershampoo dengan elseve re-nutrition ini memang tak dinafikan ia sangat menyegarkan
beliau mampu keep kewangian rambut anda sepanjang hari
tapi
cik rambut saya sangat mengada
dia buat hal lagi
kali ini bukan gatal kulit kepala
tapi rambut saya kembali kering
oh ho
saya paling benci rambut kering!
tapi saya suka akan bau shampoo ni
dan kenikmatan yang saya dapat tiap kali selesai bermandi manda bershampoo bagai
T______________T





Good Bye LOREAL ELSEVE!




currently shampoo terbaek untuk kulit kepala saya adalah
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.



REJOICE RICH with CONDITIONER
terbaek untuk saya




my first time pakai rejoice ni
hehehehe
dan ia menjadikan rambut saya berat
lurus
natural
akar-akar serabut atas kepala tu pon takde
rambut lebih kemas
dan yang paling penting
kulit kepala saya menjadi sangat segar
^___________^




semoga cinta saya pada rejoice akan mendalam seperti Loreal Elseve
sebab
ianya lebih murah!
teeeeeeeeettttttt!




Guna jari pon boleh!


okey tak payah tipu sangat
rambut kau bukan rambut Hanis Zalikha
heh!




to Loreal Elseve:
anda merupakan antara shampoo terbaek saya! thank you for all the therapy along my bath time!

^___________^

okey, si penganggur sudah mula gila bercakap dengan shampoo
bye!








2 comments:

Miss b said...

ish

aku pon pakai elseve.

gatal doh kulit kepala..

betul3!!!!!

Drunbella Khoo said...

aku pakai head and shoulder anti dandruff wif cool menthol.
sejukkk jer kepala otak tetambah time migrain.
rasa kurang sikit kesakitan.
kulit kepala pun dah tak gatal.
hihihihihi.
(^_^)