July 08, 2010

Selamat Hari Lahir Ibonda



beliau sangat tabah
pemergian nenek seawal umur beliau 9 tahun meninggalkan seorang bayi kecil dan 4 adik-adik yang lain cukup membuktikan betapa tabahnya beliau membesarkan adik-adiknya


beliau anak pertama
beliau kakak sulung


terus tabah mengharungi pelbagai liku hidup bagi membesarkan adik-adik kesayangan
terpaksa melupakan hasrat menuntut ilmu hingga ke peringkat tertinggi kerana desakan hidup
situasi keluarga yang lebih memerlukan perhatian beliau
'sayakan kakak!'
adik bongsu yang masih kecil
nenek yang pergi mengadap Ilahi ketika melahirkan adik bongsunya
beliau redha dengan ketentuan hidupnya
tetap sabar
se GAH nama beliau


itulah
HAJAH SABARIAH JAAFAR


Ibonda tercinta saya
ditemukan jodoh dengan arwahyarham YUSSOF HASSAN
hero tercinta saya
membentuk sebuah keluarga besar
hadiahkan saya kakak-kakak dan abang-abang yang penyayang
pelbagai karakter
pelbagai ragam
bergunung kasih sayang
TERIMA KASIH IBU



dan hari ini


HARI KEBESARAN IBU


HARI ULANGTAHUN KELAHIRAN IBU


walau tanpa abah disisi
beliau tetap mampu mengukir senyuman tabah


mak
Selamat Ulangtahun Kelahiran
Semoga mak terus tabah mendidik anak-anak
terus sabar melayan kerenah anak-anak
terus bergembira dengan telatah cucu-cucu
dan terus sihat menghadapi liku-liku dunia



mak
lihat anak bingsu mak
adik sudah besar mak
sudah berkerjaya
terima kasih untuk segala titipan doa, tiupan semangat, gunungan kasih sayang dan dorongan untuk adik
Adik SAYANG mak



dan terima kasih jugak
PINJAMkan adik KETABAHAN mak
untuk adik harungi kehidupan




YES
Beliau ibu yang tak pernah ajar saya untuk berdendam
yang sentiasa ajari saya bersabar
yang tak pernah membelahi saya jika saya salah
yang terus melepaskan saya dengan sebakul kepercayaan
untuk saya merasai sendiri APA ITU RAGAM HIDUP
dan mencari sendiri
apakah persediaan yang diperlukan untuk terus HIDUP



Happy Birthday Mommy
You are the best Mom in the world








No comments: