August 18, 2010

Bahasa Jiwa 7#

Salam Ramadhan ke 8



Current Mode Penulis:
Terasa mahu kawen
ini serius!
tapi??
calon takde
T____________T




aku tak hengat mana aku dapat ayat ni
tapi aku tertarik dengan kata-katanya
sampaikan kotak minda aku boleh hengat ayat ini sampailah ke hari ini

"Hidup ini selalunya Allah datangkan peluang untuk mengenali pasangan kita yang paling sempurna hanya sekali. terpulang kepada diri sendiri untuk memilih yang terbaek"

Sumber??
sumpah tak hengat


aku tak nafi aku tak sokong statement kat atas ni
tapi aku SUKA
macam ada kaitan dengan hidup aku
hidup yang aku lalui hampir 24 tahun ni



sebab current mode aku memikirkan hal berkaitan kawen makanya apa aku nak merepek ni jugak pastilah tentang bakal suami
kahkahkahkah
sila muntah kalau nak muntah
uwek!
tak heran
nak cakap jugak!
x______x



ini perkara benar
seumur hidup aku
aku pernah berada di situasi di mana aku KELIRU nak tentukan siapa pemilik hati aku
siapa cinta aku sebenar
siapa yang terbaek untuk diri aku
seumur hidup aku selama 24 tahun ni
hanya sekali aku pernah rasa macam ni
sebelum ini
hati aku lurus tidak ada bengkok-bengkok



semua terjadi secara kebetulan
cinta aku dikhianati dan dia muncul dengan perilaku paling manis
2 bulan itu sangat manis
hati aku yang diluka yang dibodohkan yang dibuang keangungannya diubati sedikit demi sedikit dengan keyakinan yang dia tiupkan secara tak sengaja mungkin
semua secara tak sengaja
rapat secara tak sengaja
serasi secara taks sengaja
bertukar cerita dan perkabaran keluarga secara tak sengaja
dan keadaan itu dibuat tanpa sedar
walaupun status kami tidak pernah disorok
persahabatan yang berlandaskan kejujuran
dan paling manis
adanya batasan agama
itu paling manis



seumur hidup aku
ntah kenapa aku akan rasa sangat kecil kerdil sekali tiap kali dengan dia
diri terlalu menyanjungi kebaikan miliknya hati dan diri dia
sampaikan aku rasa aku ini terlalu tidak layak untuk bergelar sahabat dia
dan bila dia memilih untuk berkawan rapat
aku rasa aku ini dianugerahkan Tuhan satu peluang yang paling istimewa paling manis untuk dihadiahkan sahabat sesempurna dia
ya
sahabat sempurna



dan bila persahabatan itu hampir bertukar kepada cinta
aku stuck
aku keliru
aku tersepit
untuk memilih yang mana paling terbaek



dan
aku memilih untuk terus berjuang untuk cinta dan komitmen yang sedia kala aku miliki
untuk sekeliling yang terlalu berharapkan KAMI
terus berkorban untuk sekeliling yang aku sayang
cantumkan hati yang dah berkecai
cuba jahit walaupun sangat sakit
pastikan jahitan itu kembali kemas
ya.
untuk sekeliling yang aku sayang
untuk segala komitmen yang sediakala terbentuk
aku hulurkan kemaafan
cuba lenyapkan segala kesedihan




dan hari ini
aku terfikir sejenak
apakah tepat pilihan aku dulu
di mana sekeliling yang aku sayang
eh eh eh
di mana tempat aku di hati sekeliling yang aku sayang?
kenapa aku di sini
di buang
di sisih
di salah ertikan



dan dia yang sempurna
sudah pon dimiliki
oh bertuahnya kamu wahai bakal isteri



dan aku masih di sini
meletakkan cinta aku pada satu dahan yang ntah aku tahu aku mampu berpaut atau tidak


hey
rasa itu sakit!


kalau aku boleh putarkan kembali masa
aku mahu putar hingga saat minit dan jam kali pertama aku kenal kau
boleh aku ajar hati aku untuk sedikit tamak sedikit penting diri
untuk memilih yang paling sempurna untuk diri sendiri



EJ
bersyukur dengan apa yang kamu miliki boleh??



aaaaaaaaarrrrggghhh
kamu yang melihat tak akan dapat rasa apa yang hati aku tanggung
sakit parah dan hampir busuk!



baeklah baeklah
aku belajar bersyukur




5 comments:

sHeena said...

cinta adalah satu UJIAN..sy xsuka bercinta n dicintai..hahhahaha

Eima Jer said...

sheena:

kan.
adoiii tapi sy terjebak jugak

Eima Jer said...

sheena:

kan.
adoiii tapi sy terjebak jugak

SyafiQ Bleszynski said...

suka kalau baca eima tulis,, sebab panjang giler..huhuhuuuh
:)

Eima Jer said...

makaseh miyul! hehehehe pic di blog anda juga cantik2..