August 10, 2010

Ramadhan 2010


1 Ramadhan datang lagi


Selamat datang bulan penuh ketenangan penuh keberkatan
hati ini sangat merindui kamu
bulan yang melembutkan banyak pemilik hati




walau sendiri
aku harapkan Ramadhan kali ini terus membentuk aku menjadi si hawa yang lebih kuat tabah dan cekal mengharungi tuntutan hidup




semoga Ramadhan kali ini juga akan terisi dengan sepenuh-penuhnya isi
amin!
semoga



Kepada Arwahyarham Haji Yussof Bin Hassan
Ramadhan 2002 adalah Ramadhan terakhir kita
hanya 17 hari yang dipinjamkan Allah untuk kami sekeluarga
kali ini
Ramadhan 2010 kembali menjelma
sudah hampir 8 tahun kamu meninggalkan kami sekeluarga




saya tak pernah rasa kamu jauh dari saya
tambahan tatkala Ramadhan menjelma
kerna saya percaya
bulan keberkatan ini Allah ambil kamu dari kami selamanya
bulan keberkatan ini juga Allah kurniakan kami rasa
rasa hampir dan dekat
ya
rasa adanya kamu di sisi menemani kami sepanjang Ramadhan
dan alhamdulilah syukur
rasa itu kembali menjelma lagi




terima kasih Allah
I miss you Abah
T_______________T



1 comment:

. said...

selamat berpuasa.