December 15, 2010

Nasihat Yang Termampu Dek Diri



kadang-kadang kita perlu akui
hati kita sedang KALAH


di situ letaknya permulaan langkah
untuk hati kita bangkit
jiwa kita dihidupkan semula



tak siapa mampu tolong
tak ada yang boleh membantu
semua terserah hati


hey
kalau tak bisa kau bangun dengan hati
cuba berdiri dengan jiwa
kerana aku percaya
JIWA kau mahu bebas dari semua masa tenat
kisah hati yang sendat dan memadat
aku sangat faham



kerana aku pernah menapak
di tempat kau sedang berdiri kala ini
aku sangat faham
teramat faham




-untuk dua orang kesayangan-
masa yang sedang anda lalui adalah masa- masa yang sangat tenat
terus tabah
memilih untuk menerima kekalahan hati
sedikit pon tidak menampakkan kelemahan diri
tidak sama sekali
percayalah
di situ letaknya ketenangan yang cuba kau cari
untuk melepasi waktu tenat ini



aku bercerita dengan pengalaman
sekadar berkongsi
kerana kau berdua kesayangan saya



bye

No comments: