January 31, 2011

Universal



konsep saya dalam berkawan bersahabat adalah
-UNIVERSAL-
ini konsep saya amal saya guna saya pegang
sejak saya kena tikam dari belakang oleh sahabat teramat karib masa zaman skolah zaman cinta monyet dulu
sejak dengan secara tak sengaja tanpa sedar telah melukakan hati sahabat baek saya dengan banyaknya
ya
sejak semua itu
ini konsep saya selalu amalkan



mak selalu pesan bila beliau nampak saya terlalu rapat terlalu menyayangi kawan
"adik, sayangkan kawan ni biarlah manis-manis buah sahaja. jangan terlalu manis macam gula. nanti sakit yang ditinggalkan akan begitu dalam"


yeah
saya selalu ungat pesan mak tu



sebab tu saya sayangkan semua kawan-kawan saya sama sahaja
cuma cara layanan itu mungkin berbeza
ye la kan
layanan tu kenalah ikut cara dan rentak kawan kita tu kan
mana boleh nak semua orang ikot cara kita kan?



kat sini saya just nak HIGHLIGHT
saya tak pernah ada niat nak rampas mana-mana sahabat karib orang
TAK PERNAH ada niat
saya hanya hulurkan sebuah persahabatan
dan kalau beliau sambut dengan baek
itu tak bermakna beliau mula mengatur langkah meninggalkan kamu



dalam bersahabat
jangan sesekali biarkan hati anda ada perasaan ingin MONOPOLI
maksud saya menguasai
sebab perasaan itu bakal menjerat diri anda sendiri
konsep kawan itu sangat luas
tak terbatas tak terdaya kita nak membatas



saya sayang semua
saya ambil berat semua
saya amek tahu perihal semua tentang anda
cuma saya tak pandai sangat nak tunjuk
bila anda datang dengan cerita suka duka anda
hey
saya sentiasa ada
bahu saya sentiasa untuk dipinjamkan anda
apetah lagi telinga
semua ada



saya nampak agak rapat dengan si A
tak bermakna saya abaikan kamu wahai si B
cuma lumrah hidup ni
ada situasi yang mana saya rasa kamu tak sesuai untuk ada
dan ada jugak situasi yang mana saya rasa dia tak perlu ada
niat saya cuma nak me-naturalkan keadaan
taknak ada yang rasa tersisih
sakit
terasa
sentap
dan kurang gembira
itu aja



kalian semua penting bagi saya
selagi anda semua tak BUANG saya



sayang semua!




No comments: