February 20, 2011

AL-GATAI #Part 1



Happy Sunday Peeps!
semoga ahad korang sungguh superb


Hmmm Ahad penulis agak bosan
nak jumpe mommy sepatutnya today
tapi saya terlambat buat appointment dengan mommy
maka beliau dah balik ke Jenderam Hilir
oh mommy
busy nau awak ea
nak kena tempah awal-awal kalau nak tido pelok awak
T________T



nevermind
dah janji dengan mak claim masyuukkk je nanti nak pergi rumah mak kat Jenderam
dengan ajie and housemate
masak-masak dengan mommy
oh kari ayam mommyku
=)



ok macam biasa habis mukadimah
T____________T




hari ni EJ nak berkongsi cerita tentang perihal yang menimpa hari Jumaat hari itu
baru 2 hari lepas



Oooouuucccchhhh!~
tak tahu la kan
Jumaat hari tu memang ditakdirkan hari GATAI sedunia kot
bukan EJ yang gatai
penulis tak pandai nak MAN HUNTING
oh itu soooo not me lah
sooooo EUW!
tak masal melalut
ok teruskan



Jumaat adalah hari saya bekerja di SITE
I mean INSPECTION Day
memang full jadual saya
9am to 6pm
T__________T



lately saya memang suka keluar inspection khamis or jumaat
selebihnya banyak lepak office siapkan cases yang berbukit tak pernah habis dikikis
Jumaat hari itu memang memihak kepada saya
sebab sangat redup cuaca
tak macam selalu
lately memang sangat-sangatlah panas
tq mommy doakan untuk saya
sebab malam tu call mommy
cakap esok ada full inspection
doakan saya selamat atas jalan
tak jadi benda-benda yang tak baek
dan cuaca akan redup-redup je
jangan panas terik sangat
Alhamdulilah berkat doa mommy



TAPI
terlupa la plak nak mintak mommy doakan jangan jumpa spesis manusia GATAI semasa inspection
aiyo
makanya hari Jumaat hari tu telah menjadi hari EJ bertemu manusia gatai
T_________T


mai nak cerita sket gatai depa lagumana noooooo


KISAH AL-GATAI I:


first appointment saya adalah dengan CLIENT sendiri yang datang with his agent
deal appointment thru phone dengan dia ni memang saya and admin jadi kecut perut
sebab sound macam sangat garang dan tegas
valuation fee pon dia settlekan on that day jugak without ask for any discount
oh memang EJ dah mula nebes untuk esok
kebetulan saya plak memang bengang dengan LAWYER si client ni yang sangat hampeh buat kerja
bodoh laaaa kau asst.lawyer
dah 7 kali saya call asked for all documents yang berkaitan esp FLOOR PLAN sebab property ni besar banyak tingkat malas nak measure banyak-banyak haruslah
tapi ntah berapa kilo dia makan kepala ikan ntah la
asyik lupa je
bila EJ hilang sabar
saya terus je call this client mengacum sket perihal asst. lawyer dia yang macam hape tu
dia terus cakap kat saya tak payah call lagi
"its ok ms.eima, I'll settle with her later and will bring all the documents u want tomorrow on site"
gulp!~
ok thank you
padan muka kau cik faridah so tak pandai buat kerja aka pemalas


okey
property yang saya nak inspect ni adalah 6-storey shop office dekat Jalan Lumut, Kuala Lumpur
tak mahal just around 2 million je
HAHAHAHAHAHAHA
tak mahal hotak!~


maka pagi tu saya pon awalkan diri saya untuk sampai di lokasi appointment
after 5 minutes berdiri tercangak depan property milik client saya tu
maka muncul lah client saya
paling lucu dari jauh lagi dah lambai-lambai saya
"hye ms.eima"
OMG kebetulan dat area ada mamak stall
abes semua orang kat situ tengok pelik
ok malu
T__________T




after change business card semua
dia terus cakap kat saya
"hey ms.eima, I thought you are married woman"
okey dah mula dah
saya hanya mampu tersengih
lepas tu dia terus bercakap lagi
makin ramah makin pelbagai
totally different dengan antonasi percakapan dia masa saya deal appointment yesterday


"ms.eima, u havin' ur breakfast yet izit? because this appointment so early in da morning maa. come, lets have our breakfast first"
Hmmm dengan pantas saya jawab
"Its okey sir"
pantas jugak dia jawab
"oh ho, u tak makan mamak meh? its ok, we can have a breakfast at Vistana Hotel if u want, dekat saja ma. just in front of us"
OMG!
ajak aku makan kat hotel la plak
saya jawab lagi "Its ok sir. I dah breakfast. Full already, btw where ur agent ha? late already. I got another appointment later"
comel gila dia cebik muka kecewa
lepas tu amek hp dia and call his agent
^______*



after 5 minutes
agent dia pon sampai
thanks God sebab 5 minutes tu saya rasa macam 5 tahun nak layan macam-macam persoalan dia
tentang pelbagai soalan
haishhh
dan kebanyakkannya adalah soalan personal
kalau perihal kerja takpe la jugak
ada point nak bercerita
hmmmm!~



okey fine
hati yang tengah rimas terubat sket sebab agent pakcik kaya ni agak handsome!
semangat sket aku nak buat kerja kan kan kan
HAHAHAHAHAHAHAHA


tanpa buang masa agent ni pon bukak la pintu semua
yang paling tak boleh blah
pakcik kaya ni tadi dengan selamber cakap kat saya
"okey ms.eima, u can go inside do what u want. its yours rite now"
EH MACAM BONGOK je ayat ni
macam-macam aku pikir dengan ayat ni



dalam aku sebok amek pictures and measure apa yang terpatot je tu
selamber lagi pakcik kaya ni tanya aku
"ms.eima, u tak takot ke datang inspect dengan dua lelaki hensem ni?u alone maaa"
aku dah memang malas nak layan ni selamber jugak jawab
"HAHAHAHAHA of coz la I tak takot sebab I inspect this prop dengan handsome guys kan"
lepas tu pantas jugak dia jawab
"HAHAHAHA u r sooo lucky u know"
yekkk!
meluat



malas nak layan pakcik kaya ni
saya pon try la nak making conversation dengan agent handsome tu
bla bla bla bla kitorang borak
then pakcik kaya ni datang mencelah
T______________T


"ms.eima u rasa kan this prop paling da best I nak buka business apa? lets imagine ir u are da owner of this prop I really want to now ur idea so, please"
"Hmmm u can open restaurant maaaa for the ground and first floor target customer just golongan sederhana I mean tak payah la buat restaurant yang konsep agak exclusive and jangan ada konsep mamak sebab mamak's stall dah banyak this area sebab condo depan ni pon dah nak siap and lucky ur shop just facing hotel and another level just rent to lawyer firm who ever"


Hmmm ingatkan dah aku bagi idea ni dia nak discuss topic yang best perihal business la
sekali dia jawab dengan selumber


"good idea. Hmm but i wondering something. why meh PEREMPUAN DARING MACAM YOU ni suke kerja as valuer. Why u dun just find rich man, get married and live ur life to the fullest. and maybe u can start plan for ur own restaurant opening"


DAMN!
macam haram mulut kau
grrrrrrrrrrrr
saya hanya mampu tersenyum nipis manisnya!


KAU MEMANG GATAI LA CLIENT


tanpa membuang masa
saya percepatkan la proses kerja saya
dan mintak diri untuk blah dari situ


dah deal apa yang patot dengan agent
saya pon mintak diri
dah dalam 5 meter saya jalan
pakcik tadi panggil lagi
"ms.eima, wait! can I request for client copy?"
oh okey sir. I'll prepare it for you. can u sms me ur address so i can post it to u"
"oh ho, can u send it by ur own? no need to post lor. and make sure on dat day u are free from any appointment ya"
Ooouucccchhhh
malas nak layan then aku jawab
"ok, I'll try"
lalu blah


Ouuuccchhhhhhhhhh
AWAT DIA GATAI SANGAT
memang la kaya
tapi aku rasa macam nak ketuk je kepala kau
tahu??



punya gelabah tak tau nak handle macam mana dah situasi macam tu
padan muka
saya terlupa nak amek gambar comparable
tak memasai kena pergi site lagi skali
ni semua kau punya pasai pakcik kaya



semoga kita tak bersua lagi ya pakcik
report kau nanti aku suruh despatch boy yang dating lunch dengan kau
oh my!!



lepas settle appointment ni
saya ada appointment dekat DOWNTOWN CONDO plak
dekat Changkat Raja Chulan
hey
ini cerita manusia gatai lagi hebat
to be continue
sebab agak panjang sangat dah enty ni
tungguuuu


ok bai








2 comments:

slay said...

pergh, 'PEREMPUAN DARING MACAM YOU' tu.. gila HOT Eima Jer! hahah! :D

Eima Jer said...

bodo yayang..
tau takpe..
telan air liur i dengar tau...
seram abes