February 25, 2011

Tak Cukup Baek Ke Lagi?

-sekadar gambar hiasan lantai-


bila saya MARAH
saya benci mulut puaka saya
serius saya benci
tak suka saya yang macam ni


TAPI kenapa ya?
susah sangat ke nak kawal situasi agar terus baek-baek sahaja?
apa dari mulanya
saya jahatkah pada kalian?



bak kata seseorang yang used to be my bestfriend
"mulut saya ni manis"
dan saya rasa dia betul
saya dah habis manis dah permulaannya situasi kita
saya diam bila hanya saya dahulunya tahu apa yang berlaku
saya kunci mulut
saya penjarakan amarah
saya tanam dalam-dalam sifat dendam
saya lempar jauh-jauh perasaan ingin memusnahkan



ya
MEMUSNAHKAN
apa yang masa itu punyanya anda
yang sepatutnya kekal milik saya



sedangkan saya punya kuasa
saya ada hak
saya tahu lemahnya dia di mana
tak pernah saya guna
lansung tak saya ganggu
saya lepaskan sebetul-betul lepas
untuk siapa?
kalau bukan untuk anda?



hingga sekarang ini
saya pelik dengan anda
kenapa begitu manis bila kita selesaikan apa yang kusut antara kita
tetapi bertukar watak negatif
bila selesai semuanya?
saya tak cukup manis lagikah dengan anda?
tak cukup sopan?
tak cukup menghormati?



dah saya tunaikan janji saya
memujuk dia untuk tidak melayan amarah
mencemuh melayan hasutan syaitan
yang mana tiap-tiap bait ayat itu mengguris hati kesayangan kamu



janji kamu bila pula?
untuk mengawal kesayangan kamu
dari terus membina isu mewujudkan pertelingkahan tak sudah?




saya cakap dengan antonasi paling lembut ni



kami dah lama pergi dari kisah lampau tu
menuju hari baru
tanpa dendam



kenapa masih mahu ada isu?


kenapa masih suka membangkitkan amarah?


tak paham tahu
tak paham!



p/s: dunia ni pelik. consider sangat pon payah manis sangat pon payah baek sangat pon payah. GARANG sangat pon payah. Haiissshhhhh







No comments: