November 12, 2011

Cik Tuberose EJ

Hai
saya baru lepas berkebun
=,="


besar ke tanah kau tu sampai nak berkebun bagai EJ oiii T_____T



bhahahaha saya hanya berkebun di balcony rumah sahaja
tralalalalala
2 pasu je tanam bunga
tapi habis 1 balcony kena cuci berus bagai sebab penuh tanah
T________T




hai semua!
salam hujung minggu




ingat lagi tak semalam Ajie ada bagi saya anak pokok tuberose kan?
saya dah siap tanam tau
baru kejap tadi lepas balik dari lunch dengan mak kat



saya berjaya dapatkan 2 buah pasu dengan harga rm4 je
murahkan?
HAHAHAHAHA




cuma penat dah pusing area OUG ni cari kot-kot ada nursery yang terdekat
sebab saya nak beli tanah yang dorang pakai untuk semai anak pokok bunga tu
alaaa macam yang slalu kita tengok dalam pasu anak-anak pokok bunga yang juai kat Jusco tu
saya nak yang tu
sebab saya tak tahu nak campur tanah
=,="


nanti jadi macam kat rumah lama
salah campur tanah tapi bukan main rajin siram pokok
last-last keras kejung je tanah tu
sesak nafas pokok bunga saya nak bernafas
T__________T



tanya Ajie plak dia dengan demamnya!
hahahaha demam sayang?
sebab masak kat saya ke smalam
hahahahaha
*abaikan





misi mencari tanah untuk pasu baru saya ni GAGAL sama sekali
lalu saya pon dengan slambernye pegi je kat construction area rumah ni
amek tanah yang para doctor jalan tu dok bedah sana bedah sini
hahahahahaha
lepas tu saya dengan beraninya juga pergi ambil tanah kat pokok-pokok bunga yang baru je management tanam
mesti dah gembur baek punya kan
^____*


dengan pisau besarnye
semua orang tengok pelik je
dia ni nak bunuh sapelah kan
=,="


naek je rumah
semangat saya campur tanah tu ikot suka saya
campur jugak dengan tanah sedia ada dalam bag semaian tuberose tu sendiri
makanya
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
dua pasu bunga tuberose saya telah siap ditanam
sementara nak beli rak untuk diletakkan pasu-pasu ni
maka towel buruklah jadi mangsa dulu
taknak air siraman nanti mengalir dan basahkan balcony
mahu ada pasu yang kena baling ke bawah nanti
T________T



tanam bunga nak cantikkan
bukan nak tambah semak
lalalalalala!~





jom berangan sambil kira hari tuberose saya akan membesar dengan sihat nak?





Hmmm adakah cik tuberose saya akan membesar seperti ini



lalu menghasilkan bunga secantik ini di kala mengambangnya bulan?



Hingga mampu dijadikan jambangan harum macam ni?


atau balcony saya akan jadi ladang tuberose seperti ini?
hahahahahaha
tingginya angan-angan



kakak yang Ajie beli bunga ni cakap
kalau pokok ni mati maknanya gf kau tak cukup sayang kau
T_________T
andaian kejam tu tau!





saya nak rasa sendiri
macam mana wanginya bau bunga ni tengah kembang masa maghrib
dan masa bulan mengambang
nak rasa sendiri
nak jugak




so jangan lupa beli baja bunga ye EJ
=,="



Cik Tuberose saya
sihat-sihat gemuk-gemuk tau kat balcony tu
nak air jangan segan-segan bagitau



Sumber gambar: google. 1 je hasil karya penulis. =,="



No comments: