November 21, 2011

Emo Vs Happy




kalau masing-masing dah kawen
masing-masing dah jumpak soul mate masing-masing
sudah-sudahlah tu
moving on please
semua tu kan cinta monyet belaka



aku tak paham dengan spesis perempuan yang dah kawen dengan si B tapi still mencanang kat semua orang yang dia pernah berkongsi cinta dengan si A yang dah selamat dah pon kawen.
motif?
tak ke memalukan diri sendiri
dan mendayuskan suami sendiri?



sudah-sudahlah tu
cinta monyet perlu ke nak kenang teruk-teruk?
padahal kau dah bercinta dengan suami kau si B ni dah lama sangat dah
almost 6 to 7 years
tak kan la tak terkikis lagi perasaan lama tu?
dan kalau mungkinlah perasaan tu terlalu kental
simpanlah dalam hati
sudah
kurangnya kita masih boleh hormat rasa tu kan?



kepada sang isteri si A
bersabarlah sayang
jangan fikir sangat
she just want make you down only
saya rasa itu motif dia



its happened to me before
cara saya atasi senang je
saya cuba jadi kawan dia
dan mungkin kawan rapat dia
bukan nak hipokrit tapi ini 1 usaha nak bagi spesis perempuan macam ni kenal kita macam mana
kurangnya bila dah kawan ni
dia mungkin akan pikir yang kita ni kawan dia
so benda-benda macam kat atas ni akan berhenti



sakit hati memang sakit hati
ntah la maybe mereka-mereka yang spesis perempuan macam ni
mempunyai kepuasan hati sendiri kot bila setiap kali boleh bagi kita-kita ni sakit hati
mungkin



langkah selamat
jangan sesekali mengamuk dengan lelaki kita
tiap kali perkara-perkara bodoh ini berlaku
tukarkan as gurauan je
buat lelaki kita
'oh bodohnya perempuan ni berperangai macam ni sampai boleh jadi bahan ketawa orang'



sebab kalau kita jadikan semua ni punca kita bergaduh
kita dah buat mereka-mereka ini rasa berjaya rasa puas
baek kita murahkan lagi mereka-mereka ni
dan selalu berdoa
yang mereka-mereka ini akan mencapai
tahap kematangan mereka
dan boleh fikir
yang hidup ni tak semua benda kita sayang kita akan memiliki
T_____T




eh eh eh banyak plak aku membebel ni
HAHAHAHAH




Happy Monday peeps!
saya sudah di Kuala Lumpur
dan
bekerja hari ini



Kuala Lumpur-Ipoh-Penang-Ipoh-Kuala Lumpur

vs


Kuala Lumpur-Parents Home sweet Home-Wedding Pakngah-Wedding Akma Aizan-Kuala Lumpur



memang penat nak mati
sebab kena handle catering mak and abah untuk wedding anak Pakngah
tapi seronok sebab berkumpul semua sedara-mara



btw
Akma and Aizan sangat berseri tau
suka tengok telatah roomate aku ni yang dah jadi pengantin pon
tak habis-habis lagi perangai chicky dia



kesimpulannya:
penulis sangat gembira




next 2 week saya dan Ajie akan balik Penang lagi untuk wedding Ayom
kakak kepada Hunny Madu Ihsaniah saya
^_____^



dan 25 December ni
sekali lagi kami balik Penang
untuk wedding kazen saya dan kazen Ajie
^____^



wedding wedding wedding
wedding saya bila plak?



oooppsssssss!




p/s: to my beloved bff angah Liza yang bakal bersanding 25 December ni, maaf saya tak boleh datang majlis kamu di Melaka tapi InsyaAllah saya pasti sampai untuk Majlis sebelah Munir. Okay?? sebab ada 2 wedding kazen saya belah mak and belah arwah ayah. lepas tu wedding kaen ajie lagi. taktaulah. mungkin kena belah badan jadi 3 on that day T_____T







No comments: