February 27, 2012

My Fault



Oh ini masa-masa sempit hujung bulan
T__________T



bagi orang makan gaji macam aku ni
paling benci nak harungi 2,3,4,5 hari di setiap hujung bulan
apa lagi kalau bukan 
perlu CATUR duit untuk hidup sampai gaji masuk



bukan tak ada duit saving
tapi kalau asek tak cukup bawak keluar asal tak cukup bawak keluar
bila nak tinggi gunung penyimpanan duit tu?
ye dop



jadi, kalau nak duit kau jadi bukit-bukit
makanya SIMPAN dan LUPAKAN je duit tu
catur jangan tak catur perbelanjaan setiap bulan
^__________^




TAPI walaupun dah habis susun dah habis manage
bila hidup ni ada nafsu
dan nafsu itu selalu menguasai KEHENDAK
dan akal mewakili KEPERLUAN
KITA selalunya akan tunduk pada kehendak walaupun sedikit kan kan kan
makanya
terjadilah apa yang selalu terjadi pada 2,3,4,5 hari di setiap hujung bulan
T_________T





APA AKU NAK CERITA SEBENARNYA NI?




errrr aku just nak share rasa SAYU aku hari ni



Gaji aku tak  masuk lagi
duit memang honest dah kena catur 
nak belanja bawak pergi kerja
minyak + makan + site inspection + topup
macam-macamlah nak kena catur betul-betul
sebab aku tak suka harap RUMOURS gaji masuk esok gaji masuk lusalah
aku tak suka percaya
memang jenis aku tak suka harap benda tak pasti




catur punya catur
duit aku memang cukup lagi nak tempuh alam kehidupan sepanjang seminggu  ni
alhamdulillah
TAPI bila aku bukak peti sejuk nak bagi Tuah and Atan makan pagi tadi
aku mula SERABUT 
sebab??
ikan dorang dah HABIS!
memang cukup untuk pagi tadi je




dah sudah
duit cukup-cukup je
memang ikotkan aku akan beli ikan dorang today untuk stock seminggu
sebab ada pasar malam
TAPI minggu ni sesaklah pulak




seharian aku memikir
sampai tahap teringat ikan bilis housemate la
Plan just nak rebus ikan tu je balik nanti untuk dinner dorang
Aku tak risau Atan sebab dia makan whiskas
aku paling risau Tuah sebab dia tahu makan ikan dan susu je
makan Whiskas je dia muntah balik
tak pon mula cirit
T_____________T




masa pergi site inspection  
hati sayu je lalu pasar malam yang aku selalu beli ikan dorang
haishhhh
seyes dowh
taktau nak gambarkan perasaan tu
TAPI memang bulan ni aku over loaded guna duit
sampai jadi macam ni




punyalah salahkan diri
maki segala diri sendiri
T______________T




TAPI itulah orang cakap
Bela kucing ni, buka pintu rezeki kita




dalam aku dok risau-risau tadi
tengok kat whatsapp group officemates aku
semua pakat dok happy GAJI dah masuk
^______________^
'Subhanallah ada rezeki anak-anak aku'
itu je yang terkeluar dari mulut aku masa baca mesej-mesej dorang
sedar tak sedar aku menangis
T____________T




aku tak makan takpe
TAPI aku tak boleh biar dorang tak makan
SEBAB dorang memang tunggu aku balik kerja setiap hari
sambut aku balik
dengan penuh harapan dapat makan sedap-sedap
kenyang-kenyang



apalah aku buat bulan ni!




maaf tau Tuah maaf tau Atan
kakak janji kakak saving rm10 per week untuk topup ikan korang
so, benda-benda macam ni takkan happened lagi
kakak sorry!




Hmmm macam ni kot rasa mak ayah kita kan kalau dorang sempit duit tapi kita nak macam-macam
walaupun ini hanya soal kucing
TAPI bagi aku
ini rasa sayu yang serius



Makanya terciptalah 1 tabung comel untuk makanan kitten saya
kakak sorry kakak hampir nak buat korang berdua tidor tanpa kekenyangan
T__________T



OK SEDIH
bye.





No comments: