March 26, 2012

Surat Untuk Tuah Vol. 2

To: Tuah
From: Kakak


11 hari sudah OUG tanpa kamu Tuah. Kakak masih sama. Cuma air mata sudah mampu diseka. 


Tuah,
Syurga Allah di atas sana pasti indah teramat sangatkan? Kamu kucing yang sangat baek. Tak susah dijaga. Mesra semua. Bawa segunung bahagia dan gelak tawa. Memang sangat-sangat LAYAK kamu di sana. Tuah doa kakak ke sana jugak nanti ya? Tunggu kakak tau.



Hari ni,
Kakak kerja letih teramat. Ntah kenapa sepanjang pejalanan pulang, minda ni asyik fikir kamu saja. Alangkah seronoknya hati ini, kalau-kalau pintu rumah nanti bila dikuak lemah ada si comel berlari anak mintak dipeluk dicium. Pasti hilang segala letih dan beban kerja yang bersarang hampir 10 jam dalam minda. TAPI itu semua kenikmatan Tuhan pinjamkan dulu. Sekarang ni, kakak hanya mampu begini. Menulis surat untuk kamu. Cuba berkongsi rindu yang menyesak ini. *Sambil menangis



Tuah,
Kawan baek kakak dapat baby. Amanda namanya. Ibu Amanda sangat sukakan kamu. Masa dulu, saat bahagia kita bersama, Ibu Amanda selalu mintak kamu dari kakak. Nak jaga barang sebulan dua. Kakak tak bagi, sebab nanti kakak rindu. Semua gambar kamu di facebook, Ibu Amanda tak jemu likes. Bila tengok Amanda, kakak ingatkan kamu. DUA PERKARA kamu dan Amanda sama. COMEL selalu dan mampu buat orang TERINGAT dan RINDU bila sudah mula dapat cium dan pegang kamu berdua. Bila rindu Amanda walau baru pertama kali berjumpa, kakak percaya Tuhan ambil kamu dari kakak, Tuhan hantar Amanda pengganti tempat kamu. Kamu berdua sama. Dari kecil sudah ADORABLE sentiasa.



Rindunya kakak pada kamu. Kenapa ye, bila rindu kakak gagal kawal air mata dari jatuh menyembah bumi. Rindu kakak ini rindu yang hanya mati penamatnya. Sebab rindu kakak ini rindu yang tak mungkin dapat diubati. 



Datang dalam mimpi kakak Tuah. Kakak rindu sangat.   T____________T



I Love You,


Regards,
Kakak

No comments: