May 06, 2012

Hidup Semasa




aku mahu menulis tentang hidup sesama
tapi tak tahu mana nak mula
hmmm
bila tengah mandi
banyak idea beterbangan seperti buih sabun
tapi lenyap kembali bersama aliran air yang mencuci segenap ruang fizikal diri



hidup semasa aku
hidup yang agak padat dengan kisah kerja yang lahanat
penuh celaka
bersulamkan jahanam
ahh secara kasarnya lagi
memang babi!




dan weekend ini
weekend pertama hati dan jiwa sedikit lapang dan bebas


aku jobless
aku berjaya boloskan diri dari kompeni komunis
yang sedaya upaya mereka menyekat aku
dari mula mengorak langkah
untuk lebih memajukan diri sari takuk yang sekarang ini


aku bukan racist
tapi bekerja di kompeni komunis
buat aku percaya
komunis tetap komunis
bangsa puteh melepak yang akan menindas dan terus menindas
seorang demi seorang menunjukkan perangai penuh celaka
hingga hati aku sudah tak lagi berdaya
untuk mengekalkan IKHLAS di dalam setiap urusan kerja aku



aku tekad dengan penuh iktikad
untuk keluar dari semua ini


dan alhamdulilah
rezeki melimpah luah



JUMAAT hari pertama sebagai penganggur
jumaat jugak perkabaran gembira menjengah telinga
ESOK aku bakal meninggalkan dunia hartanah
dan akan kembali bila rezeki melimpah
as INVESTOR mungkin
;p



Mak
Terima kasih doakan adik
Ajie, thankyou doakan saya setiap hari
Keluarga, terima kasih kirimkan doa saban hari



ini yang aku nak
dan mohon ini keputusan terbaek untuk aku dan masa depan




semua ini untuk Mak
dan bakal keluarga kecil milik saya


*senyum


No comments: