August 31, 2012

Bye Bye OUG



sekejap je dah 2 tahun lepak berak tido membesar menambah lemak muntah gelak menangis sedih gembira gaduh bertelingkah tapi tetap hidup selesa dan harmoni di OUG



OUG tu apa??
2 tahun ni asyik menyebut OUG dan OUG dan OUG je di fb, blog, twitter dan apa kejadahnya lagi
jaga-jaga tak semua tahu OUG tu apa??



OUG tu adalah sebuah taman perumahan
singkatan bagi Oversea Union Garden 
auw!
takde pon semua mat salleh yang duduk sini
sampai namanya pon oversea bagai
orang tanah besar china ni memang ramai
maksud aku keturunan sana
ini memang kawasan cina
kiri kanan depan blakang cina



August menyaksikan bulan terakhir aku dan housemates yang lain lepak kat sini
September ni masing-masing membawa haluan masing-masing
adik aku Jim pindah ke apartment area Puchong 
aku dan housemate pulak pindah ke apartment area Serdang



terpisah sudah dengan adik kesayangan.
tak mengapa.
beliau sudah punya suami.



housemate pon bakal berkahwin dan akan berhijrah ke Pahang
so kami decide untuk hidup sebumbung lagi sehingga beliau kawen awal bulan tahun depan
aku pon kawen hujung tahun ni kan
takkan la nak lepak rumah sensorang
serraaammm laaaa
DAN bosan!



lagipon housemate dah rapat sangat dengan both family
maksud aku family aku n family in law aku
so situasi selesa dan tak ade sebarang masalah





Bukit OUG Condominium
ini tempat di mana aku mula menapak hidup bujang
sewa rumah
ada housemates
dan terputus sudah dari tanggungan kakak dan abang



kat sini jugak
tempat aku diajar perit pedih susah senang hidup sendiri
macam mana nak survive hidup tanpa bantuan dan pengharapan keluarga
semua sendiri
inilah tempatnya aku mengenal erti kehidupan sebenar
semua berdiri di kaki sendiri




pengalaman ni pengalaman
kena tulis kena simpan
catit sikit untuk imbasan di masa hadapan kelak
manalah tahu ke depan nanti
panjang umur blog ni
anak aku boleh baca balik semua penulisan aku
^___________^




amboi macam dah tua sangat je
sikit-sikit sebut pasai anak
hakikatnya anak tu ntah kat mana-mana laaa lagi rohnya!
;p





Good bye OUG.
Good bye Lil Sis Ajim..
Good bye Lil Princess Unisha...
Good bye Tuah's grave....


OUG keeps million thousand memories of ours
THANKYOU for all the loves laughs and cares
Love you guys so much!




Part paling sedih adalah part nak tinggalkan Tuah sendirian kat OUG sana
aku and ajie sempat pergi lawat kubur dia sebelum kami blah secara officiallynya dari OUG 
sedih sangat!
aku deep sangat sayang Tuah ni
semua tentang dia aku sayang
sampaikan kubur dia pon aku sayang
T_________________T




Dah subur rumput tumbuh
iyelah dah almost half a year Tuah pergi




My Dear Tuah,
walau kat mana kakak berada
Tuah tetap dalma ingatan kakak sampai bila-bila
sebagai antara makhluk Allah yang kakak terlalu sayang




T______________________T
nak cerita pasai pindah tapi melalut pasai Tuah
dan sekarang terpaksa berhenti menulis sebab sedih menyelubungi otak dan minda
p nangis sat!




SELAMAT HARI MERDEKA BUAT MALAYSIAKU TERCINTA
YANG KE 55
Terima kasih pahlawan negara
Terima kasih ya Allah untuk keamanan dan kemewahan hasil bumi Malaysia





1 comment:

giaonhan247 said...

Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

FadoExpress là một trong những top công ty chuyển phát nhanh quốc tế hàng đầu chuyên vận chuyển, chuyển phát nhanh siêu tốc đi khắp thế giới, nổi bật là dịch vụ gửi hàng đi nhậtgửi hàng đi pháp và dịch vụ chuyển phát nhanh đi hàn quốc uy tín, giá rẻ