January 20, 2013

Drama oh Drama Melayu Kita



Haloooooo semua
today penulis nak update entry pasai drama melayu
hehehehe



asal ada drama Nabila Huda yang baru je
adalah entry pasai drama melayu
kan kan kan kan
EJ pilih kaseh betei



errrr apa nak buat
penulis adalah peminat NO. 1 Nabila Huda yang penuh kontroversi itu
dan Fasha Sandha busy dengan suami dan perut yang boyotkan??




mesti ramai dah dapat agak drama melayu yang nak kau buat review kan kan kan
tak lain tak bukan mestilah drama yang baru berlansungnya 2 episod secara serentak ahad lepas iaitu
JANJI SHIRAH


lama gila aku tunggu drama ni ditayangkan
asyik baca tweet si Abil ni je pergi shooting drama Janji Shirah



2 SEBAB UTAMA ternanti-nanti sangat drama ni
2 sebab je


PERTAMA:
mestilah sebab adanya Nabila Huda
ada ke drama lakonan beliau yang tak best?
yang skrip tak bagus?
yang pembawakan watak tak berkesan?
ada ke?
takde kan??
sebab hot mommy ni memang sangat talented dalam dunia lakonan ni
sangaaaaaaaaaaaaaaaaat!



KEDUA:
hoiiihhhh tengoklah HEROnya siapa kan kan kan
penulis adalah peminat setia yang sangat-sangat dengan pelakon bibir sexy suara sexy renungan sexy mata sexy cara bercakap sexy 
aaahhhh yang penuh dengan elemen lelaki sexy ni
tak lain tak bukan si ARIEL ZAFRIEL
Ya Allah
sukaaaaaaaaaaaaaaaanya dekat dia
dan bila tengok JANJI SHIRAH adalah gabungan 2 pelakon hebat di mataku ini
makanya tak terhingga rasa seronoknya



banyak pelakon hebat dalam drama ni
ada ZARINA yang bagi aku watak psycho-psycho cinta ni memang dia sahaja yang paling sesuai membawakan watak tersebut
dengan imej rambut pendek yang hawt
memang kena sangat-sangatlah



2 episod ni memaparkan penampilan SHERRY MERLIS yang merupakan 1 of my favor actress dari zaman aku kecik-kecik lagi
beliau ni makin tua makin cantik
less make up
tapi tetap awet muda


macam biasa
Nabila Huda sangat sesuai dengan lakonan tentang kisah-kisah realiti kehidupan ni
dengan imej yang biasa-biasa sahaja dalam cerita ni
tapi tetap mampu menarikhati ramai lelaki



so drama ni nampak real
why?
sebab heroin tu tak perlu cantik melampau
tak perlu putih gebu
tak perlu make up tebal seinci
TAK PERLU
tapi punya aura yang memikat semua watak dalam drama ni
so jalan cerita nampak hidup
tak CLICHE sangat
macam..........errr heroin cantik mestilah ramai yang suka




TAPI Nabila Huda ni memang cantik cara dia sendiri
dan kadang-kadang aku rasa sebab dia nakal dan huru hara tu laaa
nampak dia cantik dan versetile



So drama ni ditayangkan di TV3
setiap hari AHAD jam 9 malam
minggu lepas tayangan direct 2 jam
minggu ni tak tahulah pulak



................................................................................................................................................



okay ini review untuk drama kedua pilihan hati


Malaysia sedang demam cerita SEHINGGA HUJUNG NYAWA selepas tamatnya kisah percintaan panjang berjela ADAM DAN HAWA


TAPI bagi aku
aku lagi suka cerita yang aku nak review ni


Sehingga Hujung Nyawa tu best
cuma aku kurang gemar cerita percintaan budak-budak
maybe sebab heroinnya nampak sangat budaknya kot
TAPI jalan cerita menarik



sebab aku tak tengok sangat
so aku taknak review



yang aku  nak review adalah drama bersiri slot LESTARY di TV3 jugak iaitu

CINTA QASEH


Drama ni masih di episod yang ke 3
So masih ada mood kalau nak qado kat tonton.com.my tu
hehehehe



Siapa tak suka ADI PUTRA??
hahahahaha
ada ke??



TAPI aku jugak peminat SHAH JAZLE ni
bagi aku dia pandai membawa watak beliau dengan baik
ketepikan masalah cinta lokasi beliau
ketepikan masalah romeo beliau
aku tak suka shah jazle sebenar di luar
tapi dalam dunia lakonan
aku mengikuti semua lakonan drama beliau kecuali filem AZURA
mungkin kerana adanya NEELOFA di situ


WAWA ZAINAL
Hmmmmm delecious sangat muka beliau
siapa la tak suka
dengan antonasi suara yang aku rasa unik
wawa memang sesuai la dengan watak LELAKI MANA TAK JATUH CINTA PANDANG PERTAMA BILA TERSEREMPAK GADIS CANTIK GEBU MULUS BERLESUNG PIPIT DI TAJ MAHAL??
memang sesuai sangatlah



CINTA QASEH pon punya kekuatan barisan pelakon yang hebat
selain kawan si ain yakni AZIE dalam adam dan hawa
IZREEN si minah makin kawin makin cantik ni pon ada
dan watak beliau adalah watak BAIK
hehehehehe



So SELASA ni jangan lupa tengok drama ni
jam  9 malam 



Hmmmmmm
aku selalu kompius
drama apa laaa yang JULIA PEREZ si pelakon indonesia tu tengok sampai tweet kutuk-kutuk drama melayu kita
padahal aku tengok semua channel televisyen malaysia nowadays banyak sangat-sangat menghasilkan drama yang sangat berkualiti 
skrip yang baek
para pelakon yang hebat
dan pengjiwaan watak yang memang tiptop



sebab??
sebab MALAYSIA terlalu ramai rakyatnya yang nak jadi artis
SUPPLY terlalu banyak
so untuk hidup
artis kami kena bersaing dan mempersembahkan mutu lakonan dan hasil seni yang paling terbaik
tu belum lagi kira nak bersaing dengan artis-artis singapura



ASYRAF SINCLARE tu je yang lupa daratan
rasa drama berjela indonesia tu best
hmmmmmmmmmmmmm
yang sebenarnya beliau punya lakonan yang tak laku kat malaysia
okbai



No comments: