November 21, 2014

Selamat Setahun Aaron Muhammad Aariz





HAPPY FIRST YEAR BIRTHDAY
AARON MUHAMMAD AARIZ BIN ABDUL KHAIR
[21.11.2013-21.11.2014]



Kehadapan Suami tersayang:

Kamulah kekuatan dan semangat terpaling kuat di setiap aliran darah dan nafasku dalam meneruskan perjuangan dan tanggungjawab membesarkan buah hati pengarang jantung kita. Kita diduga dengan pelbagai dugaan. Kesedihan dan kesempitan. Kesusahan dan kemurungan. Tapi Alhamdulillah, kamu Allah hadiahkan untuk aku sebagai lelaki sempurna sifat lemah lembutnya. Tak pernah meninggi suara apantah lagi naik tangan kaki segala. Mendidik aku dengan penuh kesabaran dan lembut pertuturan bahasanya. Ringan mulut memohon maaf jika ada perkara yang kurang di mana-mana. Ringan tangan membantu aku dalam semua urusan rumahtangga. Sabar dengan baran si isteri yang boleh tahan emonya. Sentiasa menjadi air yang memadamkan setiap amarah aku. Setiap kalinya menjadi selimut empuk yang sentiasa pastikan hati aku sejuk dengan segala kasih sayang dan perhatian kamu. Terima kasih ibu mertua melahirkan anak sempurna ini. Terima kasih abah mertua mendidik suamiku dengan sempurna didikan. 



Hari ini,
Anak teruna kesayangan turn to 1 year old.
Yang bermain dalam kepala ni sejak dari semalam ketika mengira detik 12 malam semuanya tentang si baba yang saban masa sentiasa tenang dalam menguruskan anak. Sejak aaron lahir, baba aaron belajar menguruskan aaron untuk semua perkara. Basuh berak anak. Mandikan anak. Jaga pakaian anak. Ampai baju. Lipat baju. Jaga anak masa demam masa tak sihat. Jaga anak masa ibu tengah sebok berperang di dapur. Berjaga malam sama-sama bila anak tak sihat. anak merengek nak susu tengah malam pon tetap dijenguikan kepalanya check apa yang patut. Nasiblah baba takde susu badan ye. Kalau ada mesti disusukan jugak anaknya. Kihkihkihkoh



Terima kasih baba aka suami tersayang sebab sentiasa concern sentiasa amek tahu sentiasa menjaga kebajikan anak dan isterimu sehabis baik. Kami bangga punya baba/suami seperti kamu. 



Semoga sifat-sifat baik yang punyanya kamu turun dan menjadi ikutan anak kita hingga ke akhir hayatnya. Terima kasih suami. Terima kasih kerana sentiasa ada setiap saat bila saya dan aaron perlukan awak. Terima kasih.




Kehadapan Anak Teruna Kesayangan Hamba,

Membesarlah dengan sihat sejahtera. Terokailah dunia ini wahai si anak dengan sebaik-baik pekerti. Doa ibu sentiasa mengiringi setiap langkah perjalanan hidup kamu. Jadilah harta dunia akhirat yang paling sempurna untuk ibu dan baba. Jadilah cucu yang terpaling menghiburkan atok, maktok dan tokwan kamu. Serikanlah hari-hari setiap ahli keluarga kamu dengan senyuman paling manis milik kamu. Bahagiakanlah semua hati yang mengenali kamu sebagaimana mereka menyanyangi dan menyenangi kehadiran kamu.


Ibu dan baba mungkin bukanlah pendidik yang terbaik. Tapi percayalah saban masa kami cuba membetulkan apa yang kurang agar kami sentiasa bisa menjadi pendidik yang mampu menjadikan kamu hambaNya yang taat, anak yang soleh, umat yang berbakti kepada agama, lelaki yang menghargai wanitanya, abang penyayang kepada adik-adiknya, khalifah Allah yang berguna di bumi Allah. Insyaallah.




Aaron Muhammad Aarin Bin Abdul Khair
Ketahuilah
Kamu adalah anugerah buat Ibu dan Baba yang terpaling indah
Sepanjang 28 tahun usia kami di muka bumi Allah



Ibu dan Baba sayang Aaron sampai syurga Allah. Selalu dan tak pernah tak ada.



-Ibu-
21.11.2014




2 comments:

Yaya Ayarus said...

Happy birthday aaron! moga menjadi anak yang soleh pada ibu dan baba :)


gambar kat sebelah kiri, umur 2 bulan, 4 bulan, 7 bulan, 9 bulan semua ikut muka kekma. yang lain bulan ikut muka ajie
hahahaaahaahahahaahah ok bye

Eima Jer said...

makaseh aunty yaya
insyaalah tak lama lagi aunty yaya bg kawan kat aaron
leh sama-sama cewi dgn ibu
^_____^