September 01, 2009

Jeans ke Saving?? Saving ke Jeans??

sekadar kuih tako utk sajian berbuka..hahaha



hari raya bakal menjelma
adoiii
puase baru xsampai 2 minggu pon lagi.
haishhhhhh
tapi harus memikirkan semua-semua itu
walaupun sudah ditakdirkan rayanye seorang diri tanpe chenta hati.
heh.




ok.
perkara wajib aku untuk berhari raya bukanlah baju liplapliplap idaman kalbu girlies di luar sana.
bukan jugak heel handbeg bagai yang menjadi perkara wajib wanita-wanita diluar sana.
tapi perkara wajib aku setiap kali hari raya menjelma adalah memiliki sepasang jeans baru!
cool kan??
sebab ape??
sebab aku ni tak brape meriah dengan duit ringgit
harap mampu beli selai je setahun.
=.=


persoalan hidup bujang sekarang ni
adalah perlu aku membeli jeans baru sempena menjelmanya aidilfitri nanti atau mensavingkan duit2 tersebut untuk kegunaan saki baki sem nanti???
al-maklumlah
hidup bujang ni perlukan simpanan yang kukuh
kalau kau sesak
dah takde dh chenta hati yang kau boleh merengek-rengek pau duit kan
=p
nak jugak mentioned hidup bujang kau tu kan eima!
haishhhhh



teruskan kekompiusan ini




baeklah
hati ini berkata-kata bahawasanya nafsu akan tewas lalu membeli jugak jeans baru
sedangkan masa depan datang membawa imaginasi bahawasanya kemelut kemerosotan kewangan akan menyelubungi hidup di akhir-akhir semester nanti.
dan masalah mulut yang sangat berat untuk meminta duit pada keluarga merupakan salah satu faktor masalah yang akan sentiasa menyelubungi anda nanti wahai eima



nafsu: "alaaaa relaxxx la eima jer..payment part time hari tu kan nk dapat dah..rezeki raya tu..sumpah kau sgt kesian klu tak beli jeans baru..penat-penat buat research 1 town jb kau nk simpan lak.
hengat..stylo tu penting!~ orang kate, jande ni lagi kene meletop!!~"


eima jer: "mmg iblis la kau nafsu!~ grrrrrr"


masa depan: " cik eima jer..simpan duit tu..guna utk benda2 manfaat..ingat, ujung sem nanti kamu tu banyak asemen nk kn siapkan..thesis lagi..nak balik kg lg..gather dgn bff lagi..sume tu duit...ala, raya ni ala2 kadar dah la..bf pon takde..jeans kamu kan dh banyak..yang tak pakai pon ade..dah la kamu tu susah nau nk mintak duit kat family...monthly money tu mana cukop!!"


eima jer: " memang la, tapi cam tak cool je...adehhhh!~"




hadoiiii
mungkin masa depan masih menguasai aku ketika ini
tapi..
mood shopping raya wanda belum update lagi tu!~
haishhhhhhhh
aku slalu tertewas dengan beliau
partner beli jeans aku tu
fenin
fenin


perlu ke aku buat solat istiqarah???

jawapannya:
hotak kau!!!


hahahahahahaha ok ok tak buat
tanye je
jangan marah
=p



apsal tak mintak budget mini from ur family???


jawapannya:
sampai ke sudah tak dapat
benda paling kakak2 a.k.a bankers aku benci bila aku beli jeans
cuba klu mintak beli telekung baru nak pakai solat aidilfitri nanti
sumpah kau
semua bankers aku tepon terharu!~



hahahaha ok tipu
bukan dorang terharu
tapi hengat aku buang tebiat nk mati dah sebab mintak telekung bukan jeans seperti biasa
hahaha



tapi salah dan amat pelikkah aku mintak telekung baru??
cool ape
bila bankers keluarkan shares sorang sket beli telekung baru kat aku
sumpahlah leh demand yang mahal n cool sket kan??
tu kan business strategic
bukan aku buang tebiat nk mati la wahai kakak2 sayangssss
adoii!


ok lupa nk buat intro
hal telekung tu berlaku 2 hari lepas.
hahahaha
senget ar kakak2 aku
=p



eh jap
apsal leh pegi sesat sampai ke telekung ea??
pulak!~




owh
sebelum terlupa
aku ade fews tips jage jeans
next entry yay aku share
n aku tak rasa semua orang buat tips tu
manusia kan hidup dengan mesin skrg ni
semua nk kn ada mesinkan
mesinkan melahirkan insan malas
tak tak tak bukan kau la readers
i mean aku la!
malas buat thesis tapi sebok berblogging n berfacebook-ing
adoiii!
mesin owh mesin
malas owh malas




So??
ape status kekompiusan aku neh??
adehhhh




Eima Jer : Kau happy kau diam..Kau sedih kau datang..Kau susah kau cari..heh. kau memang COW la... Man like u r stupid!!~ grrrrrr


P/S: TRUE LOVE- ade ke?????





9 comments:

FaRaiDiL said...

eima, yg penting jeans aku ada selai dlm gambar koleksi kau tue...hahahah...xyah la beli jeans, da keje xpakai sgt da..so, tgu keje la beli ek...belajar pkai baju kurung n kain sarung lak...hahahaha...baru malay ladies..hahahhahha

Drunbella Khoo said...

tudia punya byk jeans. jeans ak selai jak kut. thu pun da pecah tang pungkoQ. lalu ak membeli jean dr tesco. murah gila nk mati. rm10 tp superb. rupa2nya jean murah pun berkualiti. ummmmm

Eima Jer said...

farra:

hahahaha a'ah, ade selai..
dh lama kot..
xnak roll pakai ke??
=p

adehhh...
masih kompius ni..
mmg kamu xpakai sgt tp bagi insan yg kurang girly seperti sy ni...
adehhh jeans n sliper tu keperluan..
=.=

Eima Jer said...

drunbella:

oit..
selai je??
biaq betoi?? cane ang roll pakai??
memang patut la lunyai sbb asek kena godam pakai je..
beli la byk sket..
leh roll pakai pastu tahan lama sket..
=)

tesco??
hehehe klu aku pki jeans tesco tak terhasil la entry ni sbb xpayah kompius2 dah..
hahahahaha

Drunbella Khoo said...

bkn tamau beli banyak-banyak tp banyak yg xberkenan di hati. so jalan penyelesaiannya, ak godam sampai jahanam. hahaha :D

Drunbella Khoo said...

ouh lupa nk cakap. ak sekarang pulun pakai baju kurung pulak. haha :D drunbella bakal menjadik gadis ayu pulak sekarang ini. haish. geli~

Fairuz said...

pakaian dalam taknak beli ke? takkan jeans je kot...hahaha...

Drunbella Khoo said...

encik fairuz maksudkan g-string ka? herk.
(^_^)
berminat?

Apit_Jeans2LaiJa said...

ayat2 gila yg membuatkn ak nak gelak tp segan sbb ak kt opis..-->

...
perlu ke aku buat solat istiqarah???
jawapannya:
hotak kau!!!

...
cuba klu mintak beli telekung baru nak pakai solat aidilfitri nanti
sumpah kau semua bankers aku tepon terharu!~

...
stylo tu penting!~ orang kate, jande ni lagi kene meletop!!~"

haha...lpas grad nnt masuk raja lawak..mng bleh blanja ak..