November 01, 2009

Cerita Hati

comel gile kan mereka-mereka ni..haishhh!




ok.
secomel pic kat atas
macam tu la comel hati aku lately




lama tak bercerita tentang cerita hatikan?





Alhamdulillah
cerita hati aku lately cerita gembira
cerita hati aku cerita bahagia
cerita hati aku cerita penuh dengan gelak tawa
setelah puas hati ni menangis
setelah puas hati ni aku paksa tabah
setelah puas hati ini aku terapkan dengan keredhaan terhadap dugaanNya.





beberapa bulan ni aku bermain dengan status di facebook
status hidup
status di slut
status hati
status persahabatan
status hubungan
semak
sangat semak
sesemak hati aku untuk beberapa bulan itu




hati aku penah dihambat keliru yang teramat sangat
bila tuan pemilik hati ini kembali menagih cinta yang dibiarkannya hancur
keliru yang sungguh aku tak mampu nak uraikan
terima
biarkan saja berlalu
rebuild
just forget about it
force to forget
force to accept
future??
owh
hati aku stuck
otak aku serabut
jiwa aku sungguh tak tenteram




2 minggu kekeliruan hati tu aku cuba uraikan sedikit demi sedikit
menghargai pendapat keluarga
mendapatkan pandangan kawan-kawan, sahabat terdekat, madu tercinta, adik sayang
dan semua termasuk sahabat di alam maya
dan.
petunjuk yang sebetul-betulnya iaitu Istikharah
ya.
aku bukan sesolehah saidina Aisyah
aku bukanlah sebaik sesuci hati watak Nur Aminah
tapi aku juga hambaNya
yang rasanya tidak salah meminta sedikit belas kasihan Allah untuk memberi petunjuk ke atas kekeliruan hati.
walau aku tahu dan sangat sedar
ada yang mempertikaikan tahap kebaikan aku untuk layak mendapat petunjuk Allah.
aku terima.
sebab tu aku usaha
kerana aku tahu untuk mendapat petunjukNya bukanlah sesuatu yang mudah.
tapi tak salahkan berusaha??




dan ketika hati kembali berbunga.
aku yakin dengan keputusan yang aku buat.
dorongan keluarga, dorongan sahabat handai
aku kembalikan kegembiraan hati ini
dan aku tahu
bila hati ini tenang
pasti itu petunjuk Dia untuk aku





aku tak nafikan
ramai diluar sana mempersoalkan keputusan aku untuk kembali bersama
ya.
aku terima semua persoalan itu
sebab itu adalah sesuatu yang perlu aku terima
tak salah
asalkan hati ini tahu apa yang terbaek untuk aku
aku bukan lemah dengan hati
tapi aku hanya seorang wanita yang cukop bersyukur dengan apa yang ada
Allah hantarkan aku kebahagian hati
alhamdulillah aku terima dengan hati yang terbuka
jika ditakdirkan dugaan datang menimpa untuk keberapa kali
alhamdulillah aku terima
siapa aku untuk merubah qado dan qadar tuhan
siapa aku untuk melawan hati hanya kerana takot akan masa depan.
aku hanya seorang wanita yang sangat bersyukur dengan segala kegembiraan yang dihadiahkan untuk aku.
aku ambil kebahagian itu
dengan azam untuk menjadikan lebih bahagia
aku sambut kegembiraan itu
dengan nekad untuk membentuk ia menjadi kegembiraan yang berpanjangan.





hati ini ditakdirkan untuk meletakkan dia sebagai cinta kepada kaum adam
aku terima
tidak sekali aku memaksa dan melawan takdir itu
aku hanya seorang pemilik hati yang cuba mengikut rentak kehidupan
jika itu yang dikatakan si lemah hati
aku terima
asalkan hati ini tahu apa yang terbaek untuknya.






aku menulis dengan hati
aku menulis dengan emosi
maka terhasilnya sedikit coretan cerita tentang hati
thanx kepada mereka-mereka yang sudi membaca
salam gembira dan salam bahagia dari hati penulis untuk semua
doakan aku bahagia yay!
amin




Eima Jer: aku jiwang??? hahahahaha aku pon dok rasa mcm tu jugak! =p






8 comments:

jalak lenteng said...

nampak nukilan menunjukkan hati mula berputik kembali..alhamdulillah eima berjaya terima dengan tabah..ahaks!!
(malu..lari laju2)

Eima Jer said...

jalaks:

sungguh puitis bait-bait ayat memen..terasa syahdu sy memjiwainya..auwww!!!


hahahaha btw thanx memen..
4 ur time..ur support..
i really2 appriciated it!

slay said...

keh3 tak sangke den jalak berkata begitu..
muahaha~~

ape lagi bro,
tulis la "cerita hati" ko.
komfim ramai yg pitam..
heheh..

Cik Puan Drunbella said...

ini entry gatai. ahaha :D hg tak gatai di fesbuk tapi hg gatai di belog. bweekks~

Eima Jer said...

slay:

kan..kan...kan...
sungguh tak sangka kan..
=p

sumpah rasa mcm nk print je comment ni..
hari ni dalam sejarah tu memen ckp dgn sungguh puitis..

Eima Jer said...

drunbella:


laaaa apsal nak gatai lak??
aku tak nampak pon ayat-ayat gatai dlm entry aku..
pic gatai pon xdak..


babe..
tau la dok update mode gatai kat pesbuk tu..
jgn libatkan aku ea..
tolong..
hahaha
=p

Cik Puan Drunbella said...

ahaha.
:D
ak bkn nk libatkan hg.
ak rasa hg yg memlibatkan diri hg.
lalala~
ak pun tataw apa ak cakap neh.
ngee.

yOnnA said...

phewwitt :p
bunga2 cinta layu di.. errr layu di hujung hati hahaha.

sila bertabah dengan dugaan yg akan dtg okeh!

kirim slm dekat angah eh