January 13, 2010

Niat


kau manis-manis dengan semua girlfriends kawan-kawan kau
ada tu sampai boleh jadi kawan baek
contoh: Aida
Fahmie kawan ajie
aku awek ajie
aida awek fahmie
aku dan aida dah jadi kawan baek
clear



kau aplikasikan plak kat buah hati bekas-bekas teman lelaki kau
cara yang sama
kemesraan yang sama
ada yang reject friend request kau sampai 3x kat friendster few years ago
ok paham
ada yang acting like sangat-sangat cool ramah mesra bagai
tapi bila bergaduh
aku jugak PUNCAnya!
ok. sangat paham!


sangat paham ape?
sangat paham yang walau muka kau muka pecah rumah
tapi tatap bisa bagi wanita tergugat
auw!!
okey tipu
tipu
tipu



yang sebenarnya aku sangat sangat HOT bila kau just drop komen cakap kau nak balik kg CNY ni lalu ada la ajak kawan-kawan hometown lepak sebab dh lama tak balik kg
tetibe sampai sms bagai pesan
'eima, tolong jgn balas pape kat facebook'
gf mengamuk
adehh
macam warning aku plak
tak balik kau asyik tanya bila nak balik bila nak lepak
bila bagitau nak balik tak bagi bagitau pape plak dah
aku usaha publishkan semua benda tu
biar open air open heart sket
dengan niat
jangan la pikir ada perkara terselindung yang dilindung
last-last aku plak kena
cara aku salah ke ea?


mana lagi baek?
aku angkat call yang berdering tengah-tengah malam
berbalas-balas sms sampai lebam atau aku just hye-hye kat facebook sebulan sekali
mana lagi ok?
cara aku salah lagi ke?


benda paling aku tak boleh buat dalam perkara tuntutan cinta ni
'buang kawan-kawan aku'
ya
aku cukup paham
kat luar sana macam-macam cara orang bercinta
ada yang sampai lansung takde kawan
sampai lansung buang semua kawan-kawan sebab nak jaga hati pasangan
ada yang terus hilang life
tapi aku memang tak mampu nak buat macam tu
dan aku tak suka ajie buat macam tu
aku rasa ia sangat zalim
aku tak maksudkan sesiapa kat sini
skali lagi aku ulang
ini cara aku pandangan aku


kadang-kadang bila jadi hal macam ni
ajie slalu sound aku
dia semak la dengan hal-hal remeh macam ni
dan sound aku jangan kawan dengan orang ni orang tu
aku cukup pantang bila hal ni dibangkitkan
ada ke manusia tu perfect?
salah sket kau taknak kawan
kurang sket kau taknak campur



bila kau jatuh terjelepuk boyfriend sayang kau tinggaikan kau macam tu je
sape yang nak datang kutip??
kawan-kawan kau tu jugak
aku dah rasa 3 kali
sebab tu aku takkan sesekali buang kawan sebab boyfriend yang kau tak pasti kawenkah kau dengan dia
tapi kawan-kawan?
walau jahat mereka walau kurang sempurna mereka walau annoyingnya mereka walau sweet talkernya mereka walau lasernya mereka dan pelbagai walau lagi
itu la kawan-kawan yang mampu buat kau senyum sentiasa
yang mampu ubat luka-luka hati kau


"dah la wei. kalau dah gf dia takleh terima kau, lupakan je la persahabatan korang tu"
oh
owh
woah
itu bukan aku
itu bukan cara aku


selagi aku rasa aku berada pada landasan yang betul
aku takde niat nak merampas
takde niat nak berscandal
lansung takde niat nak menumpang kasih sayang bf kau
dan.
selagi niat hati aku ada tertulis perkataan
"SAHABAT"
insyallah aku akan teruskan persahabatan tu
tapi jangan risau
aku bukan kejam
dengan cara yang aku rasa cukup menjaga hati sang kekasih



tapi kalau kau masih tak boleh terima
itu masalah kau
sebab aku dah jalankan tanggungjawab aku
kenapa ajie boleh terima sedangkan dia jugak sang kekasih??
it means aku tak pernah sorok sape-sape pon kawan-kawan aku
dan sentiasa cari masa nak dia kenal dengan kawan-kawan aku
dan yang paling penting
BATAS PERSAHABATAN tu



"eima, senang la cakap. kau takde kat tempat dorang"
siapa cakap??
ajie ada kawan baek perempuan
hometown bestfriend since skolah kot
dan 4 tahun ajie memendam perasaan cinta dia untuk beliau
bayangkan mcm mana aku handle
lawa plak tu
got own style jugak
pandai
better n better than aku yang pecah ni



tahun pertama memang to be honest aku kecundang
cemburu bagai
cemburu yang tak masuk akal
tapi pikir punye pikir
untuk apa??
aku perlu terima yang beliau datang lebih awal dalam hidup ajie
aku perlu terima kenyataan tu
dan terima ketentuan tuhan
dan.
apa salahnya aku terima persahabatan dorang kalau masih ada batas-batas pergaulan??


paling tidak ajie tak rasa serba salah
kanan awek kiri kawan baik yang susah senang sama-sama
sampi pergi raya rumah bestfriend senyap-senyapkan takot aku mengamok
best ke macam tu?
lalu kantoi kat friendster gambar berhari raya lalu gaduh perang bagai
sumpah hati tak aman
cuba kalau redhakan persahabatan tu macam apa yang aku buat sekarang ni
pikir yang baik-baik je
alhamdulillah
hati aku tenang
dan aku dgn bestfriend ajie tu pon dah jadi kawan baek
selesai masalah


ajie slalu cakap
orang tak paham cara aku
so, slalu sangat salah paham dengan aku, cara aku
aku rasa memang ye kot!



babe
dalam dunia ni takde benda yang mustahil weh
yang penting kau cuba dulu
taklah aku tengok DIA makan hati sangat
as kawan aku sangat kesian
bercinta kan untuk bahagia
bukan makan hati dan tambah jumlah musuh dalam hati kau


maap kalau kau tak boleh ikot cara aku
tapi memang aku tak pernah ada niat lain selain berkawan
itu sangat pasti!



sekian.


dah boleh pi sambung bergaduh lagi pasai aku.
good luck!



aku kejam?
lantaklah!



Eima Jer: Maaplah kalau bersepah sangat nama ajie dalam entry aku. hahahaha penulisan aku memang dipengaruhi oleh persekitaran aku. =p

..........................................................................................................................................................................


To: Yonna
amacam, boleh jadi duta LV cap ayam tak?
hahahahaha selain bed sheet, I ada shawl LV cap ayam jugak
kahkahkah
jangan taktau, colour shawl tu dah boleh sedondon dengan handbeg LV Siti yang Datuk K hadiahkan Siti tau
ayam bukan sebarang ayam
ayam MALATOP okey!


annoyingkan?
hahahahahaha


bye!




1 comment:

Drunbella Khoo said...

dey.
dan2 lah tayang kan.
hg tunggu.
nanti ak p beli jgk.
boleh gu dgn bed sheet hg thu.
bahahahaha.
^___^
ngok!