May 19, 2010

Ketagihan Nescafe



PETANG:
"adik, sudah-sudah la minum nescafe. tak bagus tau tak. tau la muda lagi tapi jaga kesihatan dari muda."



MALAM:
"adik, nescafe n susu dah habis laa. pagi esok akak tinggal duit atas meja, adik gi mini market bawah tu belikan stock ok. "




HAHAHAHAHAHAHAHAHA

korang tengok la kakak aku
setiap petang dia balik keje
rutin dia sama

ketuk bilik anaknya yang sudah dikuasai aku
jenguk adik kesayangan beliau
lepas tu usha atas meja aku ada nescafe tak
pastu
start membebel ayat yang sama macam di atas
tutup pintu bilik
buat hal sendiri
kahkahkahkah
setiap hari



tapi bila nescafe habis
cepat je dia detect
pastu bagi duit suruh kau beli
macam mana?
kahkahkahkah


sungguh comel dr.kakak ni memberi nasihat
teheeeeeeeeeeeee
^______^



ok
aku memang tak boleh lepak rumah lama-lama
ketagihan kepada nescafe akan menjadi sangat tinggi
sumpah aku tak tipu
dan sometime aku agak risau dengan keadaan di mana aku dah tak kisah tak makan nasi pon takpe
layan air je
pastu online sampai lebam



bila kakak aku balik kerja tanya:
'lauk akak masak tak bersentuh pon? adik tak makan?'



jawab aku ringkas:
tak
takde rasa nak makan
hehehehehe
tapi bukan tak sedap tau




okey
aku kenyang
selera makan aku hilang
berat badan mesti turun
kadang-kadang sampai tahap 3 hari tak makan nasi pon takpe
tapi kalau 1 hari nescafe takde
memang macam orang hilang pedoman hidup
[mak aiii ayat, macam taksub sangat la plak]
^_____^



itulah ketaksuban aku kepada nescafe
with ICE ok?
kahkahkahkah
pagi-pagi buta pon takpe



macam mak aku cakap
'adik ni MATI kalau tak minum ais'



tapi yang aku PELIK
ia hanya berlaku bila aku dirumah
kalau di UTM dulu
takde plak aku sebok2 nak buat nescafe
lemau jugak nescafe yang ada kat bilik tu
haishhh




dan ketika entry ni dibuat
YES
aku dah 3 hari tak jamah nasi
sumpah takde selera
nak kata masih ada mode putus cinta tu
okey je 2 minggu before ni aku makan
kahkahkahkah




dan macam biasa
aku sangat SUKA bila selera makan aku hilang ntah ke mana
kahkahkahkah
Diet tak seimbangkan?kan?




macam mana ea nak buang ketagihan nescafe??
ia sangat tak bagus untuk kulitkan?
kan?
walau kaya dengan anti-oksidan
T_____________T




Eima Jer: Orang lain kalau minum nescafe sampai tak boleh tido sampai pagi. hahahahaha untuk mata aku tak mempengaruhi lansung.elok je aku tido.kahkahkah tapi sebab tu jugak kot aku sangat jarang tido petang.sangat jarang.












4 comments:

fairuz said...

minum kacip fatimah lak. kasi try tengok camne..haha

honeymadu said...

jgn minum bnyk sgt madu..tey kulit tak chantek..sebab if amek bnyk sgt tey die dhydrate zat2 yg dperlukan oley bdan kite.

~misz syafa~ said...

sy hanya perlukan mr nescafe
pabila study week menjelma...
hahaha...wajib pekena...

tp tidak obses seperti kamu !!!
hentikan ye...
xbagus tuk kandungan...
eh!!!!
badan....
muaahhhkssss

Adeqq said...

weehooo!
my first time komen..
woohooo, x bagos oke nescafe banyak2.
nak quit mmg susah sikit la, tp, boleh cuba.