May 28, 2010

Perjalanan Yang Diatur Dengan Sempurna



TERIMA KASIH ALLAH
Hambamu teramat bersyukur dengan rezeki yang Kau aturkan untukku
sungguh sempurna perjalanannya



sebab tu aku selalu PERCAYA
Allah pastikan janjikan kebahagian untuk insan-insan yang sabar
^___________^



Ingat tak entry lepas aku pernah meluahkan yang betapa aku TIDAK SABAR untuk memulakan dunia baru?
YES, rezeki tu sudah datang
alhamdulillah
SELASA (1st June 2010) aku dah mula kerja
jawatan yang aku SELESA
bayaran gaji yang aku puas hati
tidaklah terlalu tinggi tidaklah terlalu rendah
bersesuaian sangat dah dengan FRESH GRADUATED yang kosong PENGALAMAN macam aku ni
sekali lagi aku bersyukur





perjalanan rezeki aku sangat-sangat sempurna Allah aturkan
ISNIN (24 May 2010) around 4pm aku jenjalan jobstreet
4.30pm aku attach resume dekat email company tersebut
aku apply jugak thru jobstreet
SELASA (25 May 2010) dalam jam 9.30am this company invited aku datang interview on KHAMIS (27 May 2010)


dan semalam (27 May 2010)
aku attended interview
bla bla bla story pasal internship aku
terus interviewer tu potpetpotpet pasal company+rules+tugas aku+training session
aku dengar dengan penuh sabar bila sampai bab GAJI
kahkahkahkah
finally dia tanya
aku terus cakap apa yang aku TENYEH dalam resume tu
dia belek
dia pikir
dia terus SETUJU
plus
siap pesan aku do the best and tunjukkanlah performance yang terbaek!




sampai aku terpinga dan tanya dengan muka seposen
" I got this job??"


then interviewer hensem tu jawab:
"YES, I like you and I really hope our director like you too"
sambil lemparkan senyuman sangat manis



"ok, our director need to see u and u'll have an interview with him"



ok
sangat berdebar!


Interviewer hensem TATAP bersama-sama aku masuk bilik director
bla bla bla bla dia tanye aku
psycho aku
potpetpotpet kat aku
then dia cakap
" I want you to be 1 of my staff and I really hope when I offered you this position, i train u as best as i can, pls stay wit this company at least for 2 years. You are a fresh graduated and experiences is everything."


ok.
hati berbunga!
Big Boss nampak seperti baik
Asst.Big Boss pon sangat baek



Tapi tu la
tak menyempat bagi aku balik
alasan??
nanti aku jump pegi company lain
bagi masa 1 jam aku pikir before kami pergi untuk offer letter and agreement!
GILA!!!



Nasib la ada dua orang sahabat yang memang aku senang berkongsi pendapat
THANK YOU wei
yes
ikot kata hati
sebab cik hati je tahu kemampuan diri anda



FINALLY
Jam 3 aku interview
Jam 5.30 signed agreement
Selasa (1st June) start kerja oh kerja
cepatkan??



sebab tu aku cakap
Kalau dah memang itu rezeki aku
sempurna je perjalanan
=)



anda yang lain pon pasti macam tu jugak!
Makaseh mak banyak doakan untuk adik
makasih abang Zul sebab tak pernah jemu hantar adik pegi interview merata hala
Makaseh Kak Na sebab pulun dok masak untuk adik tiap kali adik balik dari interview
sebab tau adik hang dah lapaq teruk!
makaseh semua!!



SELAMAT TINGGAL DUNIA BELAJAR!
^__________^





2 comments:

Fairuz said...

kau keje kat mana wei?

Anonymous said...

lama x drop kt blog hg..heh..sama cm experience 1st job ak..arini intvw, esok suh mai keja...gila..last2 ak benti sbb bosan..haha...tp keja skang plg best spjg 3comp yg ak dh keja...crita panjang mcm cerpen, comp apa x habaq eimajer oi!