June 02, 2010

Situasi Kerja




Dua hari ni aku cukup penat
9am to 6pm
[dalam agreement je]
hakikat??
jam 8 baru balik
9 baru nak nampak batang hidung kat rumah



experiences oh experiences
aku berSABAR dengan banyaknya untuk kamu
akan bersabar 2 tahun ni
experiences kan the best teacher!



2 hari start kerja
macam-macam perasaan ada
BUSY memang tak terhingga
tu kau kena pandai
ni kau kena catch up
yang tu kau kena amek tau
yang ni kau kena alert
SEMUA
dan
MACAM-MACAM



dan bila big boss kau plak si Apek
pastilah straight je kepala hotak dia
dalam kepala hotak dia ada satu je
'$'

time is money
time is money


aku plak?
time is experiences
time is experiences


bersabarlah Eima Jer!



aku tak kisah kerja dengan environment ramai Chinese
aku dah biasa 3 tahun bergelumang dengan Chinese friends
kerja straight je 28 jam macam takde HARI ESOK dah
semua kerja nak cepat
semua kerja kena kualiti
TAKDE tea-time break lepak-lepak beli pisang goreng
takde ok
takde




takpe
aku perlu sabar
sebab hadiah kesabaran nanti
banyak aku akan belajar
banyak aku akan cekap
^________^
asalkan takde discrimination
masih 1 united 1 Nation
aku HAPPY di tempat kerja baru!
=)






2 comments:

~misz syafa~ said...

go go go
chaiiyaokkk !!!!!!!

Drunbella Khoo said...

ecececece.
dah bekerjaya.
bagus lah kumpul pengalaman bebanyak.
standard ah klo keje ngan kompeni cina.
depa mmg pulun.
aku dulu pun penah keje ngan kompeni cina jugak.
but still boleh online segala.
nasib baik ler kan.
:)
klo x memang mati kutu ler.