July 29, 2010

Bahasa Jiwa 6#


malam milik aku semalam
sungguh kejam
sungguh zalim


malam milik kamu semalam
sungguh sedih
sungguh luka
ya.aku tahu
terbayang hirisan luka pada hati milik kamu itu yang pisaunya adalah aku
diasah aku dengan begitu tajam
lalu dengan kejam terus menghiris



aku kasar
sekali lagi aku kasari hati milik kamu
yang cukup ikhlas mencintai aku



aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrggghhh!
aku keliru
keliru dengan perasaan
kenapa perlu Kau tempatkan aku di sini Tuhan
di situasi ini



aku tak kuat untuk keluar
tak gagah untuk tidak menghiraukan
tak juga kental untuk tidak jatuh tidak mencair pada keikhlasan ketulusan kasih sayang anda
anda dan spesis seperti anda
bangsa setia
bangsa jujur
bangsa yang cinta itu adalah keagungan yang perlu dihargai tanpa dipalitkan walau sedikit pun dengan pengkhianatan
itu hakikat yang perlu akur
dan tak perlu akan keraguan



sudah aku berpesan dahulu
pergi jauh dahulu ya?
jangan terus di sini
terus mencintai



aku dan hati masih dijajah virus kegagalan
yang kadang-kadang hilangkan segala rasa
kosong
kering
kemarau dan kontang!
hilang penghuni



virus itu semakin aktif
menguasai molekul-molekul kasih sayang yang diterap kemas sebelum ini
jadinya aku kejam
sekasar hari semalam
yang aku tahu
malam cukup melukakan bagi kamu



maaf
aku pohon
tolong pergi jauh dari aku



mencintai aku itu akan cukup menyeksakan kamu
itu aku pasti
walaupun senyuman paling manis kau
hati ini juga yang mampu bantu untuk ia terus mengukir
maaf
sekali lagi maaf



x_________________x




bye!



No comments: