December 12, 2010

Untuk Tidak MERAYU



Ya Tuhan
dah 24 tahun lamanya aku dipinjamkan Kau nyawa
sesungguhnya aku bersyukur



Salam Ahad sayang-sayang sekalian
hye bloggers
bye stalkers
teeeeeeeeeeeeeeeeetttt!~



hey EJ
asek nak cari gaduh je kan kau kan kan kan


heeeeeeeey
mana ade
dah ada yang datang kacau hidup saya
wek!



ok.dah
abaikan


today
saya nak bercerita sedikit tentang perkataan ini
-MERAYU-


saya taknak bercerita tentang perihal orang
tapi perihal saya
kahkahkahkah
padan muka penat-penat datang sini lepak-lepak nak baca entry
tapi kena baca hal perihal tentang berkaitan saya dan saya lagi
(ayat apekah ini?)
ok teruskan EJ



one thing saya realized dalam diri saya
saya memang takde EGO sangat
saya tak suka melayan ego
tapi saya tak tahulah kalau perangai saya ni menidakkan statement saya yang saya ini bukan seorang yang ego
sebabnya
saya sangat kenal diri saya
saya tak akan pernah MERAYU untuk sebuah kasih sayang
itu egokah??



hey
walau sakit macam mana pon
saya lebih ajar diri untuk menerima hadapi lalui
tapi sesekali tidak saya MERAYU
itu egokah??



konsep saya pegang begini
bagi saya dalam kasih sayang
saya lebih suka disayangi
dan saya akan membalas kasih sayang yang dicurahkan untuk saya
saya akan hargai
dan jadikan hubungan kasih sayang itu lebih hangat lebih bahagia lebih bertambah-tambah
dengan syarat
kau datang dan menyayangilah saya seadanya
insyaAllah
saya hargai kasih sayang tersebut


dan bila pada bila-bila masa kasih sayang anda berubah
hilang
lari
ghaib ntah ke mana
saya tak pernah halang untuk ia lenyap pergi tinggalkan saya
dan saya takkan sesekali BEGGING pemilik kasih sayang itu untuk STAY
terus sayang saya
jangan tinggalkan saya
saya tak boleh hidup takde kasih sayang anda
takkan pernah boleh dan mampu
euw!



jangan macam tu sayang
saya tak suka macam tu
untuk apa rayuan?
itu semua bukan usaha
tapi sekadar jalan pintas untuk elak diri dari sakit
dari terseksa
berada pada situasi tenat
dah apa kau dapat??
huh
bukan segunung kasih sayang weh
bukan
hanya sekelumit rasa KASIHAN
oh demmit



perlukah nilai KASIHAN SIMPATI TAK SAMPAI HATI bla bla bla
dalam hubungan kasih sayang??
perlu ke?



bagi aku
tinggallah aku
ketepikanlah aku
tikamlah aku
khianatilah kasih sayang yang aku balas aku bagi aku curah
teruskan
tapi jangan sesekali kau pusing kau paling kau kembali
hanya dek kerana sekelumit rasa bersalah
rasa SIMPATI
oh ho tak sampai hati
tengok aku macam ni
itu BULLSHIT tahu??



bagi aku itu suatu penghinaan teramat sangat



nak tahu kenapa??
sebab aku pernah kena dulu
zaman cinta monyet beruk kera yang bodoh
hahahahahaha
taknak sakit
taknak kehilangan apa yang pernah ada
punya pulun sayang pulun cinta orang
aku telah merayu untuk tidak mengakhiri apa yang kami ada
dan ia sungguh TAHI
hubungan yang terbina kembali pon
bukan sekukuh mana
seindah mana
macam tahi jugak
sebab kau terus tegar buat tahi



sejak itu
aku ajar diri aku
jangan merayu untuk apa-apa jenis kasih sayang
tak kisah dalam persahabatan
percintaan
keluarga
dan isu belajar isu kerja
memang aku takde konsep merayu
kecuali buat rayuan JPA
hahahaha itu perlu sebab aku rasa aku LAYAK untuk menerima
setelah penat menelaah ilmu kat UTM sana tu
eh melalut kau EJ



sambung balik



aku sangat belajar dari pengalaman lampau
sebab tu kalau markah assignment ke test ke final aku macam HAREM J
tak pernah la lagi selama aku jadi student ni
aku pergi merayu lepak-lepak dalam bilik lecturer
tak pernah!
sebab aku tak pernah amalkan konsep merayu untuk aku berjaya
itu usaha aku
itu habuan setimpal yang layak untuk aku



isu merayu ni tak akan pernah kau terpikir nak guna
kalau kau yakin dengan diri
ya
YAKIN
yakin yang kau dah bagi yang terbaek
usaha yang sehabis molek
maka tunggu dan lihat hasilnya
kau sahaja yang tahu sejauh mana usaha kau tentang sesuatu


sama macam cinta
jangan merayu sayang
terutamanya awak-awak yang perempuan ni
jangan
saya nasihat jangan
sebab once anda merayu
anda akan letakkan diri anda dalam situasi sungguh kasihan
dalam tak merayu pon lelaki ni boleh letakkan kamu dalam situasi macam tu
apetah lagi bila a nda merayu bagai
oh ho
memang habis melampau naik kepala lah mereka semua



saya bukan ajar untuk jadi ego
berkawan baek dengan ego
tapi saya sedang ajar untuk berasa sedikit MAHAL



eleh EJ
cinta kau pon berterabur
jap off jap on
macam-macam hal
tarik sana tarik sini
iktikad sana iktikad sini
at last GET BACK balik
so, how??
kau tak merayu ke???



Tetttttttt
saya tahu itu yang terlintas kat kepala hotak yang mengikuti belog saya kisah saya dari dulu




ya
kisah cinta saya berliku
tapi pergilah korek segala entry saya
segala status fb saya
tak pon pergi cari buah hati saya
dan tanya pada beliau
"ada EJ merayu untuk anda terus stay?"



tak
5 tahun saya dengan dia
saya tak pernah amal konsep merayu dalam hubungan
dan syaa juga tak suka dirayu
kau mahu
kau BUKTI kau mahu
bukan merayu



dan aku sayang aku cinta
maka sebab itu aku pernah lepaskan kau dengan rela dan redha
sebab aku sentiasa yakin
aku dah beri yang terbaek semampu hati
persembahkan yang terpaling mampu kudrat
dan Allah itu adil



kau
ya. kau
yang sedang mengharungi masa-masa getir dan tenat
dengan isu hati yang dah tiba masanya diuji Yang Esa
ingat
jangan merayu untuk terus memiliki kasih sayang itu
ada masa-masa
kita perlu terima KEKALAHAN HATI
lepaskan pergi


kau mahal
kasih sayang kau mahal
cinta kau tersangatlah mahal
jangan murahkan ia untuk si buta hati
lepaskan dia pergi
mencari sendiri mata hati yang dah sengaja Tuhan kaburi untuk menduga dan menguji hambaNya
biarkan



-untuk seseorang yang aku sayang. aku mohon. kuat dan terus tabah usaha keluar dari situasi parah ini. kau boleh. kau mampu. sebab kita bangsa tabah.-





No comments: