March 30, 2011

Bangun Pagi Teringat Semua Ni



bangun pagi
tetibe teringat kampung halaman
baby Qis
Amcik
Kak cik
Amteh
haissshhhh


Ingat muka mak
lagi buat hati sayu
baru je 2 hari lepas dapat tido pelok mak
nak lagi boleh?
T____________T



balik kampung?
hmmm banyak moment yang best selain tengok bff kawen- naek-pelamin-berseri-sungguh-both
hey
aku dah lama tak balik kampung actually
last masa raya puasa hari tu
dalam kereta masa ondaway nak balik lepas amek mak dari Jenderam, mommy tak henti updated semua story pasai sanak sedara sepupu aku yang dah kawen bla bla bla
orang kampung jiran sana jiran sinun
aku tak habis buat muka blurr dok pulun ingat yang mana satu
Ya Tuhan
aku ni memang ada masalah nak hengat orang laaa
kahkahkahkahkah



Hmmm even mak tak cakap
tapi nampak sangat muka mak happy tengok aku dengan ajie dah baek-baek balik
HAHAHAHAHA
aku kena akui
mak sayang sangat kat ajie tu
walau mulut dia sentiasa terkunci nak ucap dia sayang
dah memang style dia yaw
tapi bila we both takde depan mata
kakak-kakak cakap
mulut mak tu asek sebut kami je



"manusia datang dengan pelbagai kekurangan
kita hamba Tuhan, bukan sempurna mana
buang jauh-jauh kenangan pahit tu
simpan yang manis-manis
susah nak cari yang ikhlas macam dia
terima keluarga kita seadanya
mak yakin, dia bukan sekadar nak anak mak
tapi keluarga kita jugak"


aku pegang cakap mak ni
untuk aku perbetulkan lagi apa yang ada
mak selalu cakap
"dugaan tu adalah pengalaman. pengalaman tu mematangkan awak. yang penting, jangan cepat melatah dengan dugaan. hadapi. pasti ada habuan untuk orang yang sabar"


makaseh mak
selalu ada untuk saya




masa kat kampung hari tu
macam biasa
sempat la lepak-lepak dengan amcik and kakcik
ni first time bawak ajie jumpa dorang balik after ribut taufan melanda hubungan kami hari tu
HAHAHAHAHAHA
cuak jugak sebab amcik aku ni boleh tahan jugak baran beliau
dan beliau adalah abang yang paling rapat dengan aku


alhamdulillah
dorang okey je
semua macam biasa
yang paling ketara nampak sangat happy tengok we both get back balik adalah Pak Lang and Mak Lang aku
dorang bedua ni memang berkenan sungguh kat ajie
masa ribut taufan hari tu
memang dorang basuh aku kaw-kaw laaa
kau tunggu turn kau plak ajie
HAHAHAHAHAHA



hubungan cinta aku memang dikelilingi komitmen keluarga
ia sesuatu yang sangat HALUS untuk dijaga
macam-macam benda kau kena pertimbangkan
before kau rasa kau nak bergaduh
kau nak bertengkar
kau nak kata aku
aku nak kata kau
itu yang aku belajar dari PENGALAMAN


to Ajie's family
sorry mak sorry abah
tak dapat tolong sangat masa wedding chaid hari tu
saya pakai baju tersangat putih
takpe
wedding angah nanti saya berhabis-habisan ek
adik-adik
sorry jugak tak cukup masa sangat nak spend time ketawa kahkahkah



eh jap
cam kelakar teringat beby Qis panggil ajie 'kakak'
HAHAHAHAHA
dok ajar dia panggil 'paksu'
5 minutes je
lepas tu tukar jadi kakak balik
HAHAHAHAHAHAHA



sebenarnya nak cakap
EJ tak puas lagi dok kampung
dan EJ sangat bersyukur dengan segala kasih sayang yang Tuhan pinjamkan ini
Terima kasih Allah




No comments: