September 06, 2013

Genap Setahun



Gambar takde kaitan dengan entry. Perkara biasa di sini. ;p


Taknak bebel pasai drama melayu
taknak cerita pasai mengandung dan dikandung
lain entry laaa ye



Nak cerita serba sedikit pasai kerjaya 
tak banyak
simple updated
untuk simpanan sendiri



-2 SEPTEMBER 2013-
so genaplah setahun jagung di kompeni sekarang ni
sekejap je masa berlalukan
lepas tu sekejap je lupa daratan berlagak macam dah kerja lama je kat sini
poyo sana poyo sini
ular sana ular sini macam senior valuer sangat-sangatkan
padahal baru je kerja kat sini setahun
T__________________T



kompeni yang sekarang ni BEST
hati senang dan girang je all the time kerja kat sini
sebab management memang bagi kelonggaran untuk keluar masuk office asalkan kerja kau siap on the time
tak macam kompeni lama
semua nak record nak pantau sampai kalau berak lama sikit pon kepala tu dah macam itik angsa mencari-cari kita ni kat mana


BEBAN KERJA??
tak payah nak cakap laaa
punyalah berlambak dan lansung tak setimpal dengan pulangan
rasa macam bodoh pulak bertahan sampai 2 tahun kat sana
orang tak hargai sangat pon
hmmmmmm




dulu macam dah jadi FOBIA dengan kerjaya as valuer
macam ex-officemates yang lain
pernah cuba bidang kerja lain
tapi apakan daya
jiwa saya masih sebagai valuer
hingga ke hari ni la
sebab saya tak boleh berkerja all the time dalam office
saya jadi stress
kemurungan je



Alhamdulillah
Allah bukakan jalan masuk ke kompeni sekarang ni
rejeki sangat je ni
sebab kompeni ni bukan jenis iklan sangat jawatan kosong kat jobstreet
mostly mulut ke mulut je
PLUS valuer dia memang susah nak berhenti
ada yang dah kerja almost 20 years kat sini
memang rezeki sangat-sangatlah!
syukur




gaji tu takde la super masyukkkkkk macam kau kerja kat kompeni BERHAD kan
sebab kau pon bukanlah lepasan ijazah sarjana muda KEJURUTERAAN ke KEDOKTORAN ke bla bla bla bla
bukan jugak ada darah arkitek kan
hanya pemegang ijazah sarjana bahagian hartanah
kenalah terima hakikat
nak kaya kenalah cari pengalaman sebanyak mungkin tentang hartanah
dan gunakan pengalaman itu untuk membentuk hidup yang lebih baik
gitooooooo
hartanah itukan pelaburan jangka masa panjang
so kerjaya kau pon jenis yang berjangka masa panjang untuk senang lenang
InsyaAllah
kena bijak cari peluang
*merepek panjang gile*



APA SAYA SUKA TENTANG KOMPENI INI?


alah standard la
semua kompeni ada baik buruknya
samalah macam kompeni aku kerja sekarang ni pon
cuma yang bestnya
dulu kompeni lama 1 hari kena fixed appointment for site view at least 5-6 cases
baru kau tak payah masuk opis
tapi kompeni sekarang ni
2 cases dah memadai kalau kau taknak masuk opis
kihkohkihkoh


kalau kompeni lama dulu
taknak masuk pagi
kau kena fixed appointment paling minimum 2 cases
kalau kat sini most of the valuers akan pergi site untuk 1 case je
after lunch masuk
tak pon around 12 ke
ikot sukalah
JANJI kerja tu siaplah



Management memang tak amek tahu sangat department valuation
sebab dorang tahu dah
kerja kami keluar masuk
PLUS boss aku pulak seorang yang comel
dan tak tahu nak marah orang
Assistant Manager pulak seorang perempuan melayu yang sangat understanding and always jaga kepentingan valuers dia
Alhamdulillah
senang hati je kerja kat sini
persekitaran tu memang macam kerja goverment



sikit-sikit ada perangai lebih kurang tu
kita telan je la
asalkan perjalanan kerja seharian tu banyak mudahnya dari sulitnya



suami memang suka aku kerja kat kompeni ni
katanya tak terikat sangat
masa aku flexible
ada banyak masa nak uruskan rumahtangga
bagi aku pulak
benda paling aku rasa LEGA adalah bila kami melangkah ke dunia keibu bapaan
sebab dengan persekitaran dan masa kerja aku sekarang ni
aku rasa aku tak akan menghadapi masalah tentang masa
kalau aku nak urus ANAK aku nanti
sudahlah anak sulungkan
kepada wanita berkerjaya, ia memang suatu cabaran besar
sementara nak adapt dengan semua perkara



aku sangat TAKOT aku letih dengan urusan kerjaya
sampaikan aku terabai tanpa sedar tanggungjawab aku sebagai isteri dan bakal ibu nanti
sebab syurga aku adalah di bawah redha suami
dan tanggungjawab utama aku adalah tanggungjawab terhadap suami
kerjaya hanya sampingan
itupon dengan keredhaan suami 
berlandaskan niat nak membantu ekonomi keluarga
takot sangat tersasar niat tu tanpa sedar



buat masa ni
hampir 9 bulan dah mendirikan rumahtangga
urusan rumahtangga masih berjalan lancar
aku masih ada masa memasak
mengemas rumah
uruskan makan pakai suami dengan teratur
alhamdulillah
urusan kerja pon bergerak selaras dengan teraturnya urusan rumahtangga
aku syukur sangat-sangat



harapnya nanti
bila aku dah ada anak
anak aku akan dapat masa yang secukupnya dari aku sebagai ibu
dan suami aku dapat perhatian setimpalnya dari aku sebagai isterinya
rumahtangga teratur
ekonomi keluarga meningkat
kasih sayang terus-terus erat ukuh dan bertambah antara kami
amin



eh bukan taknak cerita pasai anak ke?
HAHAHAHAH
so mak mak tau melalut kau ni EJ
;P




mak selalu pesan
"semua orang nak gaji besar. duit banyak. hidup senang. tapi ramai isteri sekarang lupa, tujuan langkahan mereka keluar dari rumah tu. bekerja dengan niat untuk membantu ekonomi keluarga. tak tinggi gaji pon takpe, yang penting sentiasa di bawah keberkatan Allah. InsyaAllah selalu cukup untuk kita. Setiap kali keluar rumah, betulkan niat tu. Jangan tersasar. sebab niat itu letaknya keredhaan Allah"



jadinya
marilah kita para isteri mencari keberkatan di dalam pencarian rezeki seharian
amin.



p/s: aku pon kompius aku ni nak buat entry pasai aku dah kerja 1 tahun kat kompeni ni ke atau tentang keberkatan rezeki. kahkahkah okbye!



1 comment:

Anonymous said...

[url=http://www.secvest.org/Styles/Coach-Handbags-Outlet-c-101_133.html]coach 財布[/url]
, この recurving アクションより説得力があるワクチン接種は高速の矢印がアクティブになります。さらに、他の各種の弓とは異なりの後ろに反らす弓の文字列はすべて、弓の肢を持つとは限りませんの下に与えられました。ひもの分割されます、弓曲線の手足したがって、生活の中でスナップする前に法律のスーツでけれども再度文字列が発行されたときの位置します。マサイ族、古い部族の居住するケニアのような鮮やかな色のついたビーズ族の文化と強力な症状は持っています。この新しいジュエリー コレクションの電圧の減少を意味する標準的なマサイ族の宝石類のインスピレーションでは間違いなくです。2007 内でジェームズ ・ ヴィトン ダンプほぼ 1/4 ほとんどアメリカ カップ競争のレベルのためのエネルギー後援の革新的なミレニアムの。
, [url=http://www.notterosparebank.no/annonser/Coach-Handbags-Outlet-c-101_133.html]コーチ 長財布[/url]

[url=http://www.ederbiesel.no/static/Coach-Wallet-Accessory-c-101_140.html]コーチ バッグ[/url]
, バイヤーは、ファッションは高価なしかし、どのような要求を得ると仮定します。デザイナーのバッグと正確な設計。ファッション ・ デザイナーのハンドバッグを見つけることの小さい量のための手段の多くを見つけることができます。個人の広い範囲は、任意の服装をリサイクルしても。その他個人ホールド向上イベントいつでも彼らの人々 に服を販売します。それは本当に偉大な楽しい視聴ですいくつかの新しい服を発見するまでのお祝いに置き換えます。服はより手頃な価格と同様、すべての市場実際にも店舗があります。そのことで血に飢えたディック珺並びに車からまっすぐに短剣をまだ感じている攻撃、パニックに襲われた個人を持っていない、側を有する警察 110 番に電話します。地下鉄の法律施行の役人駅急いで個人シーン警察得た後、王珺スポットをキャプチャを提供しています。作る shhh ブーツ アーガイル ニット 4 人詐欺し、叔母を殺害が釣ったよう王 Yipeng と負傷者数は病院、医師チェックに到着、王 Yipeng 原因で刺された心、その場で死亡しました。
, [url=http://www.hornlia.no/include/Coach-Handbags-Outlet-c-101_133.html]コーチ 財布[/url]

[url=http://www.blisikker.net/js/Coach-Handbags-Outlet-c-101_133.html]coach 財布[/url]
,フェンディのハンドバッグ、geniune を見つけるだけクレイジー財政的なコミットメントを支払うに、示唆をしていません。クレイグス リストに偉大な割引コードのたくさんあると項目実際の複製財布マノロ ブラニク スエード ポンプ陰茎非常に代理店から近くなったら 50 75Per ニッケルをから world wide web から削除します。については運転する間、レイバン 35 食餌療法の目撃を特色上回って文字通り 2 に少なくとも 1 つ、順番に各 20 のスーパー スターに発せられるディオール本当にオークリーとすべての彼らの最も近い自転車。当然のことながら、オークリー買った Ray Ban !できますそれらを打つ - ' 日を購入する !結果内のグリッドは、以下の例を示すに発展します。Shape-ups 今私は、元の中に両方モデル今クレンジング XF 構成得られる。元 Shape-ups 高い生活とホクホクのウェッジ枕へのアクセスがあります。背の高い建設ロッカーお尻の上にバランスと姿勢のあなたの量でピント合わせすることができます実質的に不安定な要因を作成します。
, [url=http://www.kortbutikken.no/dev/Coach-Men-Bag-c-101_139.html]コーチ バッグ[/url]

[url=http://www.nyjobb.info/Artikler/Artikler/js/Coach-Handbags-Outlet-c-101_133.html]coach バッグ[/url]
, Recurving この操作速く矢印パフォーマンスと一緒により多く地域予防接種を出力します。しかも他の弓とは異なり、後ろに反らすレースに関連付けられた文字列がない戦略が弓の手足も。に備えて、ひもが引っ張られる弓曲線の手足を取り戻す前に文字列が公開されたときにもう一度位置に向かってスナッピングします。古い部族になる正井ケニア在住付属部族の文化と強力な記号になることを明るく飾られたビーズです。これは、まさにどのような新しい低電圧ジュエリー コレクションは、標準的なマサイ族の結婚指輪を通してインスピレーションをすることができます。2007 内でジェレミー ・ ヴィトンほぼ 4 分のこの後援を受け取るアメリカのコップの競争のミレニアム確かに取り消されました。
, [url=http://www.uselection2016.com/js/Coach-Handbags-Outlet-c-101_133.html]コーチ バッグ アウトレット[/url]

[url=http://www.peazip.org/extract-zip/Coach-Wallet-Accessory-c-101_140.html]コーチ 長財布[/url]
, 他運転ツアーにステップ アウトするトンを見つけるシカゴ、il で活気がないです。タウン センターを滞在ほとんど決してしないでください。多くのライブし、エル使用車やシカゴ大通りや地元の人々 はもちろんのことお店の中にトラックでクイック空港転送乗る座る。それに合うようにあなたの電話番号ライターしたがってタバコ、ガム、クレジット カードあなたの好きなリップグロスを高価なオプションです。それは豪華な 517 ダイヤモンド リング 4 すべての周りをカバーしていると。56 ピンク ダイヤモンドと同様、4、356 無色のダイヤモンドこの特定の手作り 19 カラット チャーム財布 105 の黄色のものが発生します。私はピクニック バックボードにまだ座ってし、海の夕日に見えたその日遅くに平和で得られる私の状況について以前は毎日の賞賛我々 は一見単純なファッションと一緒に見た魅惑的な人々 を考えた。
,[url=http://www.angelidelfango.it/img/Coach-Wallet-Accessory-c-101_140.html]coach 財布[/url]