September 09, 2013

Selekeh

Note: 7 Months 1 week


Senronok tengok preggy mommy yang sangat-sangat bergaya 
everywhere whenever they go
sebab aku memang selekeh je all the time sepanjang mengandung ni
kahkahkahkah
sampaikan aku rasa dalam department aku kat pejabat opis ni
kakak yang dah 53 years old tu pon lagi super bergaya pada aku
T_________________T



Masa 1st trimester dulu
pakai je apa yang ada
aku lebih selesa hentam baju kurung je all the time
lepas tu stock baju kurung pulak taklah banyak macam aweks gomen kan
so pedulik pedulik repeat baju kurung yang ada
kahkahkah




masuk 2nd trimester
alah dah habis
dah pulak aku meluat gila nak urus muka
bedak compact aku habis
aku buat tak tahu je
suami ajak pergi beli aku boleh cakap nantilah
malas nak pakai bedak
kahkahkah
suami pulak layan kan je pemalas aku ni



pergi kerja muka memang owsem
sudahlah memang owsem gebu bagaikan
T_____________T
bertambah-tambah jelita laaa sepanjang 2nd trimester tu
kahkahkahkah
sampai hasben cakap
"anak lelaki ke ni yang? asek belasah baju saya je kat rumah?padahal dulu memang tak pernah pon pakai baju saya kat rumah"



kahkahkahkah
ajaibkan moment pregnant ni



aku sangat malas bersosial
malas nak keluar shopping complex
malas nak jumpak kawan-kawan lepak minum citcat tu 
semua malas
suka duduk rumah je tengok tv layan internet
kalau dah duduk rumah tu
nak turun kedai kat bawah tu pon malas
hahahahahahaha



stakat pakai suar ngandung and tshirt hasben pergi GIANT tue perkara biasa
selekehnya!!!




Masuk 6 months
baby bump dah kelihatan
kalau orang lain sure dah eksaitedddddd dengan dress-dress mengandungkan yang meletop-letop kat pasaran
aku masih maintain biasa-biasa sahaja
sampai suami ajak pergi beli baju mengandung pon aku boleh tangguh
kalau orang lain
bukan kita yang mengajak, suami yang ajak ni
tunggu lagi?
HAHAHAHAHAHAHA



sekarang ni kandungan 7 months ++
terpaksa okay terpaksa tukar baju yang ada
sebab dah tak muat
kahkahkah
bila dah gemok tu
perut dan bam bam ke depan kan
kenalah kurangkan selekeh yang ada menjadi sedikit kurang selekeh tapi tetap selekeh
kahkahkah kesian kau anak
dapat ibu selekeh macam ni




ramai cakap anak lelaki memang ibunya selekeh
anak perempuan ibunya selalu nak cantik-cantik
betul ke??




bagi aku pulak
aku rasa segala seri bertunang seri pengantin seri mengandung yang selalu orang sebut-sebut tu
tak pernah sampai ke aku
kesian betei
mak aku pon perasan
semua seri tu ada tapi bukan pergi kat aku
TAPI ke suami aku
since dari bertunang
dia yang over naik seri darah manis
aku ni maintain comot
bila dah kawen
seri pengantin pon pergi kat dia jugak
ramai yang tegur 
aku ni still comot jugak
sampai laaaa ke mengandung
aku jugak yang selekehnya
seri nak dapat anak tu korang memang akan nampak kat suami aku lagi
kahkahkah



tu belum kira lagi seri yang dok ada tu
membuatkan perempuan tetiba tertarik galak menggalak dengan dia
sampai tahap dia jadi takot
dan melarikan diri
nasiblah aku ni bukan jenis cemburu
dan dia pulak mungkin dah puas enjoy dengan zaman bujang dia
HAHAHAHAHAHAHA



padahal bukan kacak macam aaron aziz pon
tapi kalau tengok aweks menggeletis tu
aku pon jadi naik hairan
haishhhh kuasa Allah
dan Allah sedang menguji iman suami aku



eh ni bukan memuji ni
bukan bukan
jangan salah anggap
cuma hakikat yang terjadi
pengalaman



so bagi uols yang masih bujang
dan bakal bertunang bakal berkahwin tu
get ready!




sambung isu selekeh balik
aku hanya berkongsi pengalaman dan situasi 
jangan muntah darah baca pasai laki aku tu tau
kahkahkahkah
tau tau tau tak kacak pon
kahkah



yang selekehnya tetap aku
harap-harap lepas bersalin nanti
anak aku nanti berseri-seri laaa
amek semua seri tunangs eri pengantin seri mengandung 
yang lansung aku tak pernah dapat aku rasa tu
hahahahahahaha




takdelah
sebenarnya nak cakap
semoga lepas bersalin nanti 
aku akan kurus seperti ketika amek SPM 2003
kulit menjadi mulus gebu [tak mungkin jadi]
dan terhindar dari rasa ingin selekeh lagi
kahkahkahkah



tengah mengandung boleh laaa nak selekeh ke apa kan
dah lepas beranak ate nak cari nahas
uwaaaaaaaaaaaaaaaa
takot!



so tumpang ada masa ni
jom la menikmati kuasa Allah
untuk terus-terus selekeh
enjoy the moment katanya
sebab bukan boleh kawal
kalau ada rasa nk MELAWA cantik-cantik pon
hasilnya tetap selekeh jugak
aku pon tak paham
hahahahahaha




PLUS hasben aku memang PANTANG dengan WANITA BERMAKE UP
lagilah mimpi tinggal mimpi je la nak cantik mulus gebu muka warna warni
hahahahaha




errrrr
anak saya lelaki ke nim?




okbai


eh kejap
nah amek tatap gambar mak buyong selekeh ni




No comments: