January 02, 2015

Dua Kosong Satu Empat




2014
boleh aku simpulkan sebagai tahun penuh UJIAN ALLAH. terlalu banyak. tapi banyak jugak aku simpan tak terluah. siapa yang hidup bersama atau yang punya masa mendekati dan mengambil tahu, bagi pinjam bahu, bagi aku tumpang menangis pasti sangat paham apa yang aku lalui. Tapi macam biasa, ada perkara boleh diluah ada perkara perlu kau simpan kemas. itu namanya kehidupan.



"Adik banyak-banyak bersabar ye. Kakyang tengok tahun ni adik banyak sangat diduga Allah. Allah sayangkan adik tu. Ada habuan Allah sediakan untuk adik ke depan nanti. Banyak bersabar tau."


Kakak aku no 3 Whatsapp. Masa ni baru tersebar berita suami aku admitted hospital sebab pinggang tetiba meletup. rebah. tak boleh nk bergerak. berkejar aku ke hospital uruskan segala. Tersentuh hati. Buat aku terfikir dengan penuh teruja, "apa la Allah sediakan untuk aku ke depan sana"


Kahkahkahkahkah
habuan sesaja kau imaginekan kan kan. Iman tu taknak kau pikir. Maybe Allah nak kau lebih taat kepadaNya. Tambahkan lagi apa yang kosong mantapkan lagi apa yang kurang, gilap lagi apa yang dah lama ditinggalkan tanpa amalan. SubhanAllah.


Ujian Allah itu sentiasa datang bersebab. Yang penting aku kena YAKIN dan REDHA. Jangan putus asa harungi kehidupan. Dan sentiasa percaya, percaturan Allah itu sempurna. 


Nak aku simpulkan macam mana ye 2014 aku ni? Senang cerita, tahun ni tahun kondisi anak dan suami punya kesihatan agak merudum dan kurang memuaskan. Sekejap anak sakit. Sekejap si ayah sakit. Alhamdulillah, ibu aka isteri yang seorang ini masih gagah masih kuat uruskan segalanya. Kan dah cakap percaturan Allah tu sempurna. Kalau dah tiga-tiga lemau, dah nak jadi apa rumahtangga aku?



Jadinya aku hantarlah 2014 aku ni dengan sejuta keredhaan dengan segala Ujian. Dan selamat datang 2015 yang aku yakin dengan segenap pelusuk hati dan jiwa, pastinya tahun yang disusun Allah dengan sempurna untuk aku, suami dan anak. oh dan mungkin anak-anak. kahkahkah



SELAMAT TAHUN 2015



Mohon maaf segala khilaf




No comments: