June 15, 2009

Ya. Weekend Saya Yang Terisi dan Berisi-isi

yeah!
saya kembali rock.
no more entry leleh.
bak kata apai!


okey.
weekend aku kali ni memang sangat terisi.
terisi dengan benda2 yang tidak la sangat mempunyai unsur2 faedah yang tinggi.
dalam kata lain, weekend aku terisi dengan benda2 tak berpekdah!


weekend bermula dengan sesi memonteng kerja pada hari jumaat.
maknanya, buat julung kalinya aku berweekend selama 3 hari.
hahaha tipu lagi.
aku slalu buat bende ni.
kan aku ratu ponteng kls.
mmg sgt jarang la aku dtg kelas hari jumaat ni.
lebih selesa buat persediaan untuk mendengar khutbah jumaat di atas katil.
amin.
hasilnya, jumaat lepas aku isikan weekend yg baru bermula tu dengan menqado tido hinggalah ke jam 1 petang.
amin. alhamdulillah.
lega nyahhh!
makk puass nyahhh!
makkk puass!
=p


sabtu dimulakan dengan sesi berkerja part time di kedai bundle milik ibu mertuaku.
masyukkk la jugak kan pada membuta berbabi lembu je kat rumah.
bisnez agak baik.
berjalan lancar.
amin. alhamdulillah.
abes berbiznes, gua bersama bf yg sama, kwn baik yg sama dan adik2 yang sama (adoyai, asek sama je, bila nk tukar???..hahaha wak lu!" ) bergerak ke jusco Bandar Perda.
brape kali nak cakap.
akukan anak angkat jusco.
kali ni aku tidak berbaju kurung.
harap maklum.


tujuan??
hmmm teman orang shopping.
hahaha pathetic gila wooo
nak shopping??
bak kata senet aku.
asek nak berjalan ja dia ni.
makan pon tak cukop ni, lagi mau berjalan ka??
cettt, kena sebijik.
grrrrr
kembali ke cerita asal.
maap, saya memang suka melalut.
eh silap. gua memang suka melalut (ayat ganaz).


ok.
adik senet dapat masuk matrik.
sesi shopping menhensemkan beliau untuk hari pendaftaran bermula.
aku berserta 3 senetses adalah pengkritik fesyen bertauliah utk adik senet yg bernama Uteh itu.
kenapa Uteh??
dah kau. dia memang puteh melepak!
knape abang sulong dia gelap je?
eh,perlu lebih sopan.
knape abg sulung dia sawo matang je kulit tapi adik puteh gebu?.
ala, senang je.
Mak Nab kata, masa mengandung anak sulung beliau.
beliau terkenan dekat anak keling.
hahahaha =p
adoi.
maap melalut lagi.


ok la.
layan pic.
Photobucket
yg berkaca mata tu si puteh gebu Uteh bersama munir danish. hahaha aku?? korang nampak tak?? maap, agak rendang dan bantut!

Photobucket
cak!
haa tu aku bersama bf yg sama serta kwn baik yg sama =p
tapi sumpah xnak tukar2.
=)


Photobucket
mereka.


hahaha tipu la klu aku teman org shopping sekadar teman shoppingkan??
sure la dapat jugak baju selai.
kikkikkik =p
dan.
Photobucket
saya dapat jugak makan Alien Big Apple yang tak kesampaian hari tu.
Mak Nab lanje.
yippy!


dan.
kami jugak pegi melayan nasik kandar pelita yang sangat tidak brape heaven!
tapi sbb lapar tak makan nasi 1 hari seperti puasa.
layankan je la


ahadnye plak.

lokasi: Pantai Merdeka, Kedah
Jam: 5.30ptg-7malam

sesi meneruskan aktiviti tidak berpaedah iaitu sesi merajinkan diri membuang masa melihat orang drift. ini idea senetku dan kebetulan Joe my supportive fren ajak shoot gambau. aku yang memang teruja tapi malu2 kucing ni ajak la beliau join kami.
maap Joe, kalau drift tu agak bosan.
dan Joe datang dengan kawan dia yang telah membuktikan betapa sengalnya aku tak kenai skulmate aku sendiri.
maksud aku.
kawan dia=skulmate aku.
memang rabun sunggoh la kau ni eima jer.


ok.
kami tiba kat sana dalam pukul 5.30
Pantai Merdeka sumpah tak cantik.
even Joe yang ada D80 tu pon tak hengen nak shoot pic pantai tambah la aku yang ada K660i ni je. hahahaha
alasan kukuh gila.
sebenarnya malas nak berjalan p kat pantai tu.
=p

dah la.
malas tulis agik.
layan je la pic yg ada.
sekian.


b4 tu.
maap, jangan harapkan sajian keta2 drift mcm 2 fast 2 furious ke hape.
tak pon mcm cita anak yussof haslam tu ke.
memang sumpah takde!
ni old skool punye kete.
sumpah buruk!

Photobucket
kan buruk.
Photobucket
=p
Photobucket
aku tau korang nak kata apa.
tak nmpk mcm drift pon kan?kan?
memang la sbb sekadar membuang masa.
bukan ade pertandingan pon kot2 Tengku Jan nak turun segala.
pastu kamera aku lak cap ayam.
nak yang real, kena mintak Joe laaa
Photobucket
senetku dan Joe

Photobucket
bf n besfren =p ( cam ayat seseorang lak =p)

Photobucket
ramai jugak org2 xde kerja mcm kitorg ni =p

Photobucket
ni ha lagi.



Eima Jer: walau mcm agak bosan petang smalam tapi best gak dapat spent time borak2 dgn kamu wahai Joe dan my skulmate khairie smbl bergosip2 pasai exbf aku yg prangai cam lahanat tu. hahaha memang dasar buaya darat perlu mati. jahat punya orang. ada gf yg sgt syg dia bagai, lagi mau main pompuan byk2. grrrr pity lol kamu wahai gf beliau! . balik umah lak sambung gosip girl dengan nuyun a.k.a madu kesayangan berkaitan topic yg sama. abes sumpah seranah maki hamun segala bagai, kami berdua pon mematikan panggilan telipon lalu tido. kan aku cakap weekend aku penuh dengan agenda tak berpekdah! =p



8 comments:

Mrs Nurul said...

aaa agak tak berpaedah la..
tapi aku suke dunky dunat tu jer wahahaha

nuyun said...

kan aku da kata jgn pi..hang ketegaQ

Eima Jer said...

si lampu nion:
adehhh sudahku bilang Alien Big Aplle. zaman dh berubah. tekak manusia dh ngengade. mana mau layan dunkin donut agik. hahahaha

nuyun a.k.a madu:
cettt..
xpe, dosa kurang pada ang..hahahha

The Property Hunter said...

ciss bg 10 sebab nape keter seburuk tu buleh wat drift??nape keter kcikku tak buleh wlpn hmpir sebaye dgn mereka?? =p

"dan."- mcm penah jumpe jer ayat nih.tp kat ne ek? =)

Eima Jer said...

slay:
"dan."
maaplah klu kau dh beli kat dewan bahasa dan pustaka words tu.
terguna sudah.

dan knape keta kau xbleh drift??
sbb keta kau kete m'sia.
1 je kete malaysia yg leh drift.
kete waja merah itu milik Tengku Jan.
tau x sape??? hehehe yg iklan panadol tu.

kete drift kena gune tayar tarik blakang. sume kete m'sia tayar tarik depan. klu kau rajin layan video drift cb tgk tayar yg nak hancur pon sure tayar blakang.

tu yg aku tau la.
yg lain sila google.

Fairuz said...

dulu aku ade buat program kat padang kawad, bawak JB Drift Club datang..kau mesti tak tengok kan..haha..

aku rasa tahap ketidakfaedahan weekend kau hampir mencapai tahap ketidafaedahan aktiviti harian aku..hahaha...

tapi kan, kenapa mesti ade aktiviti makan² skali..? haha...

Anonymous said...

huhu..saya kene snap dek eima..

hmm...skulmate tu name d hairi la eima :)

bl lg nk g jenjalan :P~

Eima Jer said...

fairuz a.k.a Apai:

hahaha aku klu kat UTM tu aku tau 3 bende je. Kampus, Kolej, Kafe. kau tak inform haram aku xtau. tapi battles of da band aku snetiasa tau =p
hahaha bina badan wei..mesti ada acara makan2

joe:
ok.
hairie..hehehe =p
buleh2, nanti jenjalan agik.
g mam char kuew tiau permatang oauh, laksa syurga, nasi goreng ketam n rojak tonggek..

maap.
jalan2 bg pemahaman saya mesti p mkn2..
=)