August 22, 2009

ABAH

ramadhan datang lagi
membawa sejuta kerahmatan dan keberkatan kepada semua umatNya


ramadhan menjelma lagi
membawa pulang sejuta kenangan seorang anak terhadap ayahnya


ramadhan muncul lagi
membawa pulang arwahyarham abahda tercinta melihat isteri tercinta, anak-anak iaitu harta dunia milik beliau, cucu-cucu dan kaum keluarga tersayang.
tanpa aku sedari
tanpa kami mampu melihat
tanpa kita dapat merasakan kehadirannya
saya tahu abah
kamu ada di sisi saya
setiap kali ramadhan menjelma
=(



ramadhan tanpa seorang ayah memang mensayukan




aaarrrrrggghhhh air mata ni akan bertimba-timba mengalir kalau dikenang ramadhan 7 tahun lepas.
bagaimana kami menghabiskan hari-hari terakhir abah di bulan puasa
walaupun sakit dan tak mampu sudah untuk duduk bersila menikmati juadah berbuka puasa, tetap arwah gagahi walau hanya mampu duduk di atas kerusi roda untuk bersama-sama mengetuai bacaan doa berbuka puasa untuk anak-anaknya, isterinya...


ramadhan itu
Allah tetap memberikan kami sekeluarga peluang menikmati 17 hari ramadhan bersama arwah
sebelum arwah dipanggil mengadapNya untuk selama-lamanya.
ramadhan itu
Allah kumpulkan kami sekeluarga sebelum Dia pisahkan kami dari abah
ramadhan itu
Allah tabahkan hati seorang isteri dan ibu kepada 9 anak setabah-tabah yang mungkin sebelum Dia memisahkan isteri dengan suaminya
ramadhan itu
Allah cekalkan hati anak-anaknya secekal yang mampu sebelum Dia pisahkan anak-anak itu dari abahnya
ramadhan itu
adalah 17 Ramadhan
Abah pergi meninggalkan kami semua
dan ramadhan itu tidak mungkin dilupakan oleh hati dan ingatan si anak ini selama-lamanya



semoga Allah merahmati arwahyarham abahanda Yussof Bin Hassan
dan menempatkan arwah dalam golongan orang-orang beriman
amin.



i mish u a lot abah



Salam Ramadhan
maaf entry sedih lagi
=.=


13 comments:

Elsa Soraya Othman said...

sorry to read the entry :( i cant imagine ur sorrow.

take care of ur mum k.

PuTerI AmeeRA aka pUTmIrA said...

al-fatihah utk abah eima...

Eima Jer said...

Sue:

so okey my dear...
hehehehe nak xnak kena hadapi jugak...
hidup mati tu kan putaran hidup..

ok dear..
of coz i'll t.care of my mom
=)

Eima Jer said...

Put:

thanx my dearest put..
=)

fairuz said...

salam ramadhan...meh kita puasa penuh..hehe

Eima Jer said...

hehehe aku mmg puase penuh setiap tahun..
hahahahaha

apai,
hari tu awek kau sahur bilik aku...
lalalalala mmg kenyang ar dia aku bg makan...
tu br sehari, klu sebulan dia lepak cni aku ble kasih amntap tau!
lalalalala

Apit said...

kehadapan saudaraku eima jer..

ak x baca pun n3 hg kt atas tu sbb ak taw hg duk mrapu apa xtaw pjg..haha..ak komen juz nk wish selamat menyambut ramadhan, selamat berposa, selamat sahur dan selamat dunia akhirat..nt raya mai umah ak..dol taw umah ak, dia pnah mai..klaw dia igt la..

sblm ak tlupa, hg hutang bunga dgn ak sbb ak dh konvo ari tu..hehe

Eima Jer said...

apit:

apit..
sorry to say...
aku bukan dgn ajie@dol dh la...
=(

Apit said...

uik..tui ka..awat ak mcm xtaw..xpa2,nnt mai la raya umah ak..hg ajak soraya, dia tau umah ak..

Eima Jer said...

apit:
ang msj tanye dia la naaaa...
huhuhu =.=

qayzarien said...

lagi sedih kalo dah 19 thun abah xde nak puase same2...hey..ini juga dugaan...kuatkan hati ya....

aM said...

isk..isk..isk..ciannye..pentingkah cinta itu?renung-renungkan..tepuk dada, tanya minda. ^^v

Eima Jer said...

cinta?? refer 2 diz entry..
mestilah cinta utk ayah tu penting!~