August 27, 2009

E.F.F.O.R.T

" I sayang U, masih sayangkan U and akan sayangkan U sampai bila-bila..Keep my words ok dear.. I love U so so so much..really cant live without U!"


ok.
I cair sudah
I cair ni
lebur mencair hati I ni macam kiub ais di campak dlm kuali panas.


heh.
tipu!


yeah
I dh muak wahai mista ex-boyafren
muaks


I dah bosan nak lepak-lepak kat utm yang indah ni sambil usha dari jauh orang yang claim sayang I sgt ni, orang yang claim sumpah tak boleh hidup takde I neh, orang yang memang mendalam gile ar cintakan I neh mengambil sedikit langkah untuk bergerak mencari jalan keluar, bangun mengusahakan diri menselamatkan hubungan, atau sekurang-kurangnya bangun memberi penjelasan ke atas kesalahfahaman yang berlaku.


I dah bosan melepak sambil usha effort U wahai mista
sumpah takde
sumpah tak penah ada


yang U tahu
mengkaji secara halus apa punca masalah kita n membalingkannya ke muka I yang agak comel ni.
Mana usaha u
mana?
mana?
mana man???



sedangkan Allah tu hantarkan dugaan beserta jalan penyelesaian.
sedangkan Allah tu berikan ujian untuk melihat usaha kita menghadapi dan keluar dari dugaan tersebut.
bukan hanya berserah
bukan hanya redha
bukan hanya melarikan diri dari masalah.



I tahu u tersepit.
tapi ke-sepit-an U tu mesti Allah sertakan dengan jalan keluarnya.
ada U cari??



dan kalau tak pernah cari
jangan persoalkan kenapa saya diam
jangan persoalkan kenapa saya garang
jangan ditanye mengapa lembut hati saya semakin hilang
dan jangan disoalkan sayang dan cinta saya lagi



dan kalau tak pernah usaha
jangan haraplah ia akan kembali seperti sedia kala



Ya.
saya bukan gadis sempurna mana
tapi sekurang-kurangnya saya berani untuk berusaha.
heh.



" bila kita harus berpisah...sudah
biarkan ini semua berakhir..sudah
cinta memang tak harus miliki.."
by: Nidji


kalau usaha pun tak nak, doa bertimbun-timbun pun termakbulkah tanpa sedikit usaha pon kan?
Redha dan doa tu perlukan jalinan USAHA juga
baru adanya usaha,doa kemudian tawakal.



sudah.
hati I dh penat
Penat membiarkan org mempertikaikan terus ketidaksempurnaan I
heh.



Eima Jer: Blog adalah jiwa I. penulisan I adalah kata-kata hati sI. tak salahkan bila hati meluahkan rasa dekat jiwa????




7 comments:

Drunbella said...

sabaQ naa.
juz enjoy ur new life.
chick chick gurl~
hahaha.
:D

Apit said...

sabaq no sabaq..tunggu PRU13 kita hijrah ramai2..hehe

fairuz said...

mari kita berskandal...mahu?

Eima Jer said...

fairuz:

hahahaha akma tau kalu, dia mai bakaq bilik aku...

Eima Jer said...

fairuz:

hahahaha akma tau kalu, dia mai bakaq bilik aku...

diey_an said...

eima..jangan pandang belakang hehehe..chaiyok chaiyok chaiyok..tunjuk kan ko lagi hebat..cet..ak pon xhebat mne pon hehehe..

Eima Jer said...

adehhh....
heheh makaseh farah...

life is all about KARMA kan...
ehehehe =p