February 12, 2010

Industri Filem Negara



mak ai
tajuk entry gile serius
sila abaikan
penulis sedang tidak puas hati







tolonglah wei
tolonglah jangan pernah pergi tengok movie ni
sumpah lansung tak BEST
menjatuhkan mutu filem melayu yang dah mula meningkat
ini la contoh filem tak perlu tonton selain Jalang



tapi bertuahnya Jalang aku tak pergi pon tengok
tapi malangnya aku, sebab bersemangat nak tengok si Nabil ni di layar perak



aku sangat jarang tengok movie melayu di pawagam
sorry to say kalau aku cakap movie melayu kat pawagam yang akan aku beratur beli tiket hanyalah filem-filem arahan Afdlin Shauki
sebab aku tau filem beliau tak pernah mengecewakan aku
dan pengakhiran filem beliau akan diakhiri dengan ayat
" afdlin memang terbaek bila buat filem!"
okey jom keluar panggung



ini tidak
semalam bukan mainlah semangat aku nak teman ajie pergi tengok movie di atas
sebab aku minat Nabil dan aku tahu Mila memang agak pandai berlakon
harapan tinggi menggunung yang aku bakal berketawa kahkahkah dalam panggung nanti
siap beli air sorang satu lagi ni as bekalan ketika kehausan bergelak ketawa nanti
tetapi ianya sungguh hampa



filem yang paling hampes
kalau bukan Nabil pelakonnya, aku dah lama rasa nak bakar panggung tu
penceritaan yang kacau bilau mcm pengarah tak tau menilai apa itu skrip
penulis skrip yang mungkin terlalu syok sendiri
omg
oh tuhan
ya Allah
aku tak tahulah macam mana filem ni boleh masuk panggung
baek tengok DI BAWAH KETIAK ISTERI pon kau boleh tergelak kahkahkah
sungguh murah filem ni
kesian para pengarah melayu yang berusaha berjuang nak naikkan martabat filem melayu bila mana masih ada segelintir dari mereka tak tahu nak nilaikan apa itu filem yang berkualiti
kau tengok papadom superb raih macam-macam anugerah even tak masuk panggung lagi, kau pon nak buat filem
tapi nanguzubillah punya hampes!



pengarah terlalu nak mengfilemkan kisah riwayat hidup si Nabil tu kot
sampaikan jadi ntah hapa-hapa dah aku tengok
bayangkan
aku sampai terasa SANGAT MALU why aku ada dalam panggung ni tengok cerita hampes macam ni
sangat sayang bakat yang Nabil ada bila bakat tersebut diterokai oleh pengarah yang sangat hampes
Nabil pandai belakon
aku tak tahulah kalau watak Sam dalam Adnan Sempit tu si Nabil yang pegang
mahu pecah panggung dengar gelak tawa orang
tapi bila dalam filem ni
sangat nampak Nabil macam pelawak yang murah
heh



Mila oh mila
aku tak tahu apa motif poster filem ni tempek muka si Mila ni sebesar-besar alam seperti di atas sedangkan tahukah anda watak Mila dalam filem ni tak sampai 5 minit??
merengek kat abang mintak kasut skolah baru
tu je
yang si Puteri Sarah plak ntah hape-hape je watak dia
takde takpe
ada pon tak brape menyerlah


Meet Uncle Hussien plak
adalah watak paling annoying dalam movie ni
menjatuhkan kestyloan band indie je
oh my God


dan
apa function si Amy Search dalam filem ni
permulaan cerita jadi driver lori ayam
tak sampai 3 minit pon watak dia
pastu di akhir cerita, dia muncul sebagai tokey restoran milik beliau sekarang ni, ntah apa nama ntah
stakat nak sebut trade-mark phewiiiit phewiiiit beliau je
heh


pity u Nabil
kenapalah anda sign utk filem ini
anda berbakat
anda sepatutnya pergi kepada pengarah yang berbakat jugak



p/s: after movie, kuar je panggung terserempak Mila tengah tunggu nak masuk Movie. Macam nak je cakap, oh Mila janganlah datang tengok filem kau. pergi tengok Wolfman lagi bagus. adoiyai!!! tapi kau memang kecik dan cantik! semakin kecik xmacam skolah-skolah dulu masa budak kelas aku asek ngorat-ngorat kau! hahahaha


Eima Jer:
woah, laser gila komen tengtang LU PKIRLAH SENDIRI THE MOVIE ni. tak takot kena copy n paste ke?? haishhh aku komen pedas-pedas dengan olahan panjang lebar ni sebab nak suruh lu pikirlah sendiri nak pergi tengok ke tak filem macam ni.huh! macam nak je pergi jumpak Afdlin yang busy mengarah filem baru beliau kat kolej Ajie tu pastu nak cakap, abang oh abang boleh tolong skolahkan pengarah-pengarah filem lain hasilkan filem berkualiti sket?? bukan guna keglamouran artis sebagai pelaris filem. aku emosi aku emosi. sekian!






4 comments:

Drunbella Khoo said...

teruk sungguh ka weih?
neh kalah nas ahmad terjah neh.
hahahaha.
>___<

Jalaks said...

tu la..kite nengok citer afdlin shauki lagi nampak impak die..

sbb tu memen taknak nengok..tgk pengarah dulu..

Anonymous said...

huh, naseb bek ak x g tgk...tp ak x tringin pun nk tgk..haha..tunggu raya ada la kt astro..haha..adnan sempit best ka sis?farid kamil menyumpah kata tiru film dia yg nk kuaq next3 month nie..huh, panas tui..kesian lak ak kt farid kamil..

fararr mana fararr? said...

nabil sendiri maki2 tgk cite die sendiri..sian nabil..