March 04, 2010

Hairan

[[sekadar gambar hiasan]]


  • aku sangat hairan dengan insan-insan pelik di luar sana yang boleh MEMBENCI seseorang dengan kebencian meluak-luak tanpa kau pernah kenai pon akan orang yang kau benci tu. tak payah nak tahu dan selami hati budi beliau, suara beliau pon kau tak pernah dengar live tetibe nak benci tahap dewa-dewa. hairan bukan?? manusia dijadikan dengan pelbagai jenis hati, perangai, perlakukan. kenal dulu baru judge! tak semua kat beliau tu BURUK!

  • aku juga hairan dengan segelintir orang yang lansung tak bolehlah aku ni lebih sedikit daripada beliau. bukan stakat aku tapi orang-orang lain jugaklah. asek kau je yang nak nampak hebat da bomb. kau perlekeh orang ni, kau perlekeh orang ni. Up diri kau kat sini, Up diri kau kat sana. Apsal tak sewa je belon panas, and enjoy terbang dalam bakul tu. tak payah penat nak angkat bakul sendiri kan. terbangkan belon panas sendiri. okey? tak bagus prangai tu. kesudahan?? kau jadi bahan ejekan dan kutukan orang je.

  • aku lagi-lagi hairan bila tengok para ibu sekarang ni dah lansung tak sayang anak. kau boleh biar anak kau selama ni di dera oleh bf tersayang asalkan kau terus dapat hidup bersedudukan bersama. anak mati mula nak maki hamun bf tersayang binatang syaitan bangsat bagai. haishhhh taknak anak kau, bagi je aku! family aku boleh jagakan InsyaAllah.

  • ni satu lagi perangai manusia yang aku rasa dalam kategori yang paling-paling aku MENYAMPAH iaitu prangai PILIH KASIH.



p/s: alhamdulillah, thesis dah siap. Pagi nanti akan dihantar kepada supervisor tersayang untuk semakan sebelum submit full draft kepada penyelaras 10 March ni. Wish me best of luck kawan-kawan =)



Eima Jer: Aku bercakap secara random! itu perlu ingat...



2 comments:

♥♥Sew.It.Art♥♥ said...

iema, itu tande nyew ade mslh PHD~
bile ade phd itu tersangatla bahaye nye..
jgn dilayan org sebegini..

ubt yg plg mujarab utk ubt penyakit eni adalah "bersyukur"..bersyukur la dgn ape yg kite ade..jgn la bandingkan dgn org laen..bile banding2kan tu yg jadi mslh phd tu..hadoyy~

pyahlah kalo org laen xleh lebih dari die..d0k dlm utan lah kot sesuai..ngee~

p/s:ops..tetiba laser plk mulut pepagi buta neh..keskeskes..

Eima Jer said...

heheheeh panjang komen cik pinky pagi ni


hehehehe betui ckp kamoo
plus kalau kita slalu set dlm mind n diri kita yg setiap manusia tu ada kelebihan masing-masing kes dengki mendengki ni takkan timbul..


eima tak kesah sgt klu beliau nak dengki mendengki sbb tu fitrah manusia yg mmg sgt suakr nk UBAH, tp simpan dengki tu kat hati anda. tak perlulah perlekeh orang, tak perlu cuba sedaya upaya cr BURUK org dan UP diri sendiri. LOSER sgtkan?