November 30, 2010

Rasa Ini



C.O.M.M.I.T.M.E.N.T = Keeping a relation with someone even though you have lots of options. #DamnItsTrue




Demmit true kan kan kan kan?



TAPI kan korang
ada ke pemilik-pemilik hati kat luar sana
yang boleh keraskan hati untuk terus memilih memilih dan memilih
orang yang terbaek untuk dorang?
boleh ke?
kuat ke hati tu nak menahan hati dari berkenan terjatuh cinta bagai pada lelaki/perempuan yang yang rasanya so so je la terbaek untuk dia?
mudah ke?
semudah ayat-ayat sekeliling yang gah bercakap
'u deserved someone better. selagi boleh pilih, kau pilih"



kakak
nak pilih baju ke kakak semudah tu?



bab-bab hati ni
aku LANSUNG tak percaya yang mana-mana pihak mampu keraskan hati sendiri
just untuk memilih dan terus memilih
sebab bagi aku la kan
memang hakikat yang dah ditentukan Tuhan
cinta tu didatangkan tanpa kita sedar
dan kita lemah untuk menolak



sebab cinta itu datangnya dengan izin Tuhan
dan aku sentiasa percaya akan ketentuanNya
"jodoh kita dah ditentu dari saat roh kita dihembus ke rahim ibu"
dan cinta yang datang di tengah-tengah perjalanan hidup kita ini sebelum akad sebelum nikah
adalah perjalanan sebuah pengalaman



"orang yang baik untuk yang baik. itu janji Tuhan"


ya
memang betul
dan aku selalu percaya
apa cinta yang dipinjamkan Tuhan untuk aku
ia adalah dengan izinNya dan Dia amatlah Maha mengetahui
yang terbaek
yang terpadan dengan diri aku


manusia didatangkan dengan nafsu
dan nafsu itu memang sentiasa menekan hati untuk hanya mahu yang sempurna
tanya hati aku
aku juga mahu yang sempurna semuanya
tapi aku tahu
Tuhan kurniakan akal untuk hambaNya juga
untuk kita berfikir
kita bermuhasabah
tentang setakat mana kemampuan kita
kelayakan kita
sedangkan Tuhan itu yang maha berkuasa jugak tak pernah memilih hambaNya untuk dimakbulkan segala doa
siapa kita untuk memilih???



aaaaaaaaahhh
konsep memilih tu penipu je!
maksud aku kalau bab hati



kau bukan memilih
tapi rasa tu masih tak diizinkan Tuhan untuk kau rasa
makanya situasi tu kita nampak seperti kau sangatlah memilih



bagi aku
konsep cinta tak pernah ada konsep memilih
mane boleh kawal rasa
kita just mampu kawal emosi kawal akal untuk tidak terlalu menampakkan apa yang kita rasa
itu je



apa aku merepek ni??


Haaa ini satu contoh konsep rasa
inilah yang aku rasa aku nak kongsi bersama



Selamat Pagi Malaysia
have a great Tuesday!


off to work


No comments: