November 30, 2010

Tentang Kerja #Volume 1


Hye
saya VALUER


kerja saya adalah men-value segala macam property milik anda anda dan anda di luar sana
yeah!
^____^



hey
tadi saya pergi inspection
saya lupa bawak digital camera
maka
saya dipinjamkan yaya opismate saya
DSLR milik beliau



oh oh oh NIKON lagi
my favor
tq yaya



Hmmm that was not my first time pegi inspection guna DSLR
berbanding camera compact biasa tu
DSLR jauh lebih selesalah nak zoom in zoom out merata tempat
especially kalau kena inspect rumah kaya kaya kat area KLCC yang rapat macam nak cium each other tu
DSLR adalah penyelesaian terbaek
bila datang part nak amek gambar the whole block


contohnya macam kat bawah ni

Binjai Residency
Jalan Binjai, KLCC



gambar block of subject property yang dishoot menggunakan camera compact biasa
T___________T
tak boleh nak zoom in
alamatnya kena amek dari jarak yang jauh
dan terpaksalah masukkan segala pokok-pokok hijau di sekelilingnya



kualiti untuk penyediaan Valuation Report?
oh ho
supervisor saya kurang gemar



Casa Mutiara Service Apartment
Jalan Hang Isap


Ini pulak block of subject property yang di-shoot menggunakan DSLR
^______^

jelas
nampak awan-awan biru yang indah lagi
dekat
dan sangat kualiti kan kan kan?
sebab function yang ada sangat membantu




TAPI kan
saya benci satu situasi ini
bila saya pergi inspection dengan membawa DSLR
T_______T


saya benci dan penat nak menjawab pelbagai soalan terutamanya dari guard house yang jaga kondo-kondo mewah tu
alaaa kondo tak mewah pon banyak tanya gak
dan ada jugak saya tengah syoook dok focus nak amek gambar paling cun
saya kena marah
kena halau
dan dilarang keras untuk mengambil gambar
takot sangat saya ni wartawan, stalker or CSI mungkin
kahkahkah



saya valuer comel la pak guard!~
^_____^

bukan wartawan majalah mangga
hahahahahahahaha
ok fine!



tu belum kira lagi kalau saya pergi inspection untuk landed property
adoiii



macam tadi
saya pergi inspection dekat Taman Muda, Cheras
double-storey terrace house


dengan berbekalkan DSLR milik yaya tadi
saya pon menghabiskanlah bahagian kerja saya iaitu mengambil gambar-gambar comparable atau bahasa bakunya gambar-gambar rumah teres dua tingkat lain yang akan dijadikan perbandingan untuk penyediaan laporan penilaian
gile skema!
hahahahahahahaha


saya amek gambar 3 buah rumah
dan tiga-tiga rumah tu saya disoal dengan pelbagai soalan oleh jiran tetangganya
haishhh tu baru jiran tetangga
kalau tuan rumah yang kuar
ntah-ntah bawak keluar parang
T__________T


ala jiran tetangga
saya valuer la
nampak macam wartawan kes bunuh ke?
benci tau!~




ok fine
taknak bawak DSLR dah
nak bawak Iphone je pergi inspection
teeeeeeeeeeeeeeettttt



berangan la kau EJ!









1 comment:

Fairuz said...

kalau hebat, amek guna kamera cikai pun, gambar akan nampak cun..